معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان:

۲۱ هزار دانش‌آموز ابتدایی سیستان و بلوچستان مورد غربالگری سلامت دهان و دندان قرار گرفتند

زاهدان(پانا)- 21 هزار و 244 دانش‌آموزان 6 تا 14 سال زیرپوشش این دانشگاه از ابتدای سال تحصیلی تاکنون مورد غربالگری سلامت دهان و دندان قرار گرفتند. معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان این آمار را اعلام کرده است.

کد مطلب: ۹۸۸۹۳۶
لینک کوتاه کپی شد
۲۱ هزار دانش‌آموز ابتدایی سیستان و بلوچستان مورد غربالگری سلامت دهان و دندان قرار گرفتند

سید مهدی طباطبایی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اظهار کرد: همه ساله با آغاز سال تحصیلی در راستای کاهش شاخص پوسیدگی دندان برنامه‌های سلامت دهان و دندان ویژه دانش‌آموزان ۱۲-۶ سال در سطح مدارس سیستان و بلوچستان اجرایی می‌شود.

او افزود: در این طرح مهم بهداشت و درمان ۳۹ دندانپزشک و بهداشت کار دهان و دندان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان مشارکت دارند که خدمات مختلفی نظیر معاینه و آموزش، ترمیم، فیشورسیلانت، پالپوتومی، درمان پالپ زنده، فلوراید تراپی، جرمگیری و خارج کردن دندان به دانش‌آموزان را ارائه می‌دهند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بیان کرد: خدمات سلامت دهان و دندان در مراکز خدمات جامع سلامت، کلینیک‌های ثابت و سیار دهان و دندان در سطح مناطق شهری، حاشیه شهر‌ها و روستا‌ها به شهروندان ارائه می‌شود.

او ادامه داد: پوسیدگی دندان، فقر تغذیه و شکستگی دندان از عمده مشکلات بهداشت دهان و دندان در دانش‌آموزان است و نداشتن دانش کافی در زمینه بهداشت دهان و دندان و عدم رعایت بموقع بهداشت و پیشگیری بیماری‌های دهان و دندان باعث از دست دادن دندان‌ها در سنین پایین شده و عواقب به مراتب دشوارتر و پرهزینه‌تری را در بردارد.

طباطبایی تصریح کرد: بسیاری از عادات غلط دهانی و غذایی نامناسب مانند مصرف مکرر مواد قندی از کودکی شکل می‌گیرد، بنابراین در سنی که کودکان در مقطع ابتدایی هستند بهتر می‌توان با آموزش مناسب، عادات بهداشتی را در فرد ایجاد کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار