در گفت و گو با پانا

آسیابی از ساخت پروژه های خیر ساز آموزش و پرورش مراغه خبر داد

تبریز(پانا) - معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش مراغه با بیان این که که اکثر مدارس مراغه خیر ساز است، گفت: ۳ مدرسه در مراغه در دست ساخت است و به همت خیرین و مردم فرهنگ دوست مراغه هدفمان این است که در ساخت مدارس بدون نیاز به بودجه دولتی به خودکفایی برسیم.

کد مطلب: ۹۸۸۹۱۷
لینک کوتاه کپی شد
آسیابی از ساخت پروژه های خیر ساز آموزش و پرورش مراغه خبر داد

رضا آسیابی در گفت و گو با خبرنگار پانا با اعلام اینکه ۵۲ هزار دانش آموز از دوره ابتدایی تا دوره دوم متوسطه در این شهرستان مشغول تحصیل هستند، گفت:۳هزار معلم و تعلیم دهنده ی شاغل داریم و ۵۰۰ مدرسه که از آن تعداد۱۲مدرسه شبانه روزی، مدرسه هیئت امنایی و تیزهوشان و نمونه دولتی داریم.

وی افزود: با توجه به خروجی که از طریق بازنشستگی داشته ایم، ۱۲۰ نفر نیروی جدیدالورود در استان داریم که روزهای پنجشنبه و جمعه از اول مهر تا آخر اسفند دوره های آموزشی مربوطه رامی بینند تا بتوانند در دوره ی ابتدایی به صورت تمام وقت کار کنند.یکی از اولویت های کاری ما توانمند سازی نیروی انسانی است.

مدیر آموزش و پرورش مراغه با اشاره به وجود کمبود نیروی انسانی گفت: هیچ مدرسه و کلاسی حتی در دور ترین نقاط روستاها بدون معلم نیست. یکی از مشکلات اساسی مدارس مراغه کمبود نیروی تخصصی است.

آسیابی ادامه داد: سعی داریم مدیریت و شورای مدارس را تقویت کنیم ونظم و انضباط و بهداشت مدارس را ارتقا دهیم. همچنین در نظارداریم حدود ۵۰ مدرسه را از نظر سرویس بهداشتی و نمازخانه تجهیز کنیم و یک کلاس تربیت بدنی افتتاح نماییم.

وی با اشاره به عملکرد اداره آموزش و پرورش مراغه در حوزه پرورشی و نیز آموزشی تصریح کرد: تمام توان خود را برای بهبود بخش های پرورشی و آموزشی انجام می دهیم.

مدیر آموزش و پرورش مراغه تاکید کرد: اکثر مدارس مراغه خیر ساز است. ۳ مدرسه در مراغه در دست ساخت است و به همت خیرین و مردم فرهنگ دوست مراغه هدفمان این است که در ساخت مدارس بدون نیاز به بودجه دولتی به خودکفایی برسیم.گلخانه ای در دبیرستان استثنایی کلنگ زنی کرده ایم و چند مدرسه و مرکز حرکات اصلاحی نیز در مراغه افتتاح شده است.

آسیابی در ادامه افزود: باتوجه به سند تحول بنیادین باید فرصت هایی که برای خدمت به دانش آموزان وجود دارد را در قالب فعالیت های پرورشی افزایش دهیم و با تسهیل کردن برخی مشکلات اعم از کنکور که سد بزرگی در مقابل پیشرفت دانش آموزان است، آنان را در راه کمک و خدمت به وطن یاری رسانیم.

وی ادامه داد: خانواده ها باید در تربیت دانش آموزان دقت کنند و انتظار نداشته باشند که تمامی کارها بر عهده ی آموزش و پرورش باشد. این خانواده است که باید قدم اول را بردارد و دیگر نهاد ها و سازمان ها برای تربیت صحیح دانش آموزان به کمک آموزش و پرورش بیایند.

مدیر آموزش و پرورش مراغه با اشاره به اهمیت فعالیت های سازمان دانش آموزی گفت: اخیرا با کمک تشکل های دانش آموزی نسبت به سالهای گذشته بخش شاداب سازی و نشاط در مدارس بسیار افزایش یافته است. انگیزه و نشاط دانش آموزان را باید افزایش دهیم؛ چراکه پیشرفت تحصیلی بستگی به نشاط دانش آموزان دارد.

آسیابی افزود: در مدرسه ی موفق باید حس مشارکت جویی در قالب اولیا و مربیان در بخش آموزش خانواده افزایش یابد و نباید هیج فرقی بین خانه و مدرسه گذاشته شود و بلکه مدرسه را ارج نهیم تا بتوانیم موفق تر شویم.مردم شریف مراغه آماده هستند فرش زیر پایشان را در راه پیشرفت مدارس بفروشند.

وی با تاکید بر لزوم توجه به آسیب های اجتماعی گفت: در حاشیه ی شهرستان مراغه چند مورد کودک همسری به چشم خورده است که سعی کرده ایم از بحث مشاور در خانواده ها استفاده کنیم که در این راستا آگاه سازی خانواده ها شرط اول پیشگیری از کودک همسری است که باید توسط آموزش و پرورش و دیگر نهاد ها شکل بگیرد.

مدیر آموزش و پرورش مراغه با اشاره به اهمیت اطلاع رسانی گفت: خبرگزاری پانا یکی از رسانه های قوی است که در سطح کشور فعال است. مطالب آموزنده و پوشش قوی دارد . قطعا این خبرگزاری به کمک معلم و دانش آموزان آمده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار