برگزاری انتخابات مجامع شورای دانش آموزی درفاروج

فاروج (پانا) - انتخابات مجامع شورای دانش آموزی با حضور نمایندگان شوراهای دانش آموزی مدارس این شهرستان در محل سالن اجتماعات اداره آموزش و پرورش فاروج برگزار گردید.

کد مطلب: ۹۸۸۸۵۸
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری انتخابات مجامع شورای دانش آموزی درفاروج

معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش شهرستان فاروج در حاشیه برگزاری این انتخابات با توجه به اهمیت موضوع مشورت و وجود تشکل دانش آموزی شورا در مدارس گفت: مجمع شورای دانش آموزی شهرستان یکی از بهترین فرصت هایی است که شما منتخبین می توانید در فعالیت های آموزش و پرورش به صورت فعال شرکت نموده و همچنین موجب فراهم شدن رشد و توانمندی های شما در عرصه های اجتماعی در آینده خواهد شد.

محبوبه حاجی پور مقدم فاروجی، آماده سازی دانش آموزان برای جامعه پذیری، تعامل بین دانش آموزان و مسئولین مدرسه، تمرین مشارکت اجتماعی و کار گروهی، استفاده از توانمندی های دانش آموزان در اداه مدارس، افزایش روحیه مسئولیت پذیری، افزایش ایجاد حس رقابت سالم در بین دانش آموزان، شناسایی نقاط قوت و ضعف مدارس از دید دانش آموزان، تقویت اندیشه ورزی، کاهش فاصله بین مسئولین مدرسه با دانش آموزان، تقویت اعتماد به نفس و خودباوری، کشف استعدادها و ارج نهادن به شخصیت و کرامت دانش آموزان را از اهداف تشکیل شوراهای دانش آموزی در مدارس برشمرد.

مدیر اداره دانش آموزی شهرستان فاروج نیز در این جلسه نمایندگان شوراهای دانش آموزی مدارس را به عنوان منتخبین و عصاره پاک دانش آموزان مدارس در برگزاری انتخابات مجمع شهرستان بیان نمود و گفت: در قرآن کریم در هر کجا که موضوع تعلیم و تربیت مطرح شده، موضوع تربیت مقدم بر آموزش بوده است یعنی اول به مسأله تزکیه روح، روان و اخلاق پرداخته بعد موضوع آموزش و درس خواندن را مطرح نموده است.

مصطفی قمبری با اشاره به سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش و تاکید بر مطالعه آن توسط همه دانش آموزان بیان داشت: با توجه به ساحت های مختلف دینی، اخلاقی، سیاسی، اجتماعی و ... در سند تحول بنیادین نیاز است که همه دانش آموزان یک سری مهارت ها را کسب نمایند و تشکل های دانش آموزی پیشتازان، اتحادیه های انجمن اسلامی مدارس، بسیج دانش آموزی، سازمان جوانان هلال احمر و شورای دانش آموزی هر کدام با اهداف و شرح وظایفی که برای خود دارند می توانند در جهت کسب این مهارت ها به دانش آموزان کمک نمایند.

وی تربیت اخلاقی، اجتماعی، سیاسی و مدیریتی دانش آموزان را توسط سازمان دانش آموزی از اهداف مهم این سازمان برشمرد و افزود: حضور دانش آموزان در تشکل های مختلف یک نوع تمرین برای حضور در عرصه های مختلف در اداره آینده کشور است.

قمبری در ادامه اظهار داشت: اعضای شوراهای دانش آموزی می توانند با کمک سایر دانش آموزان در اجرای تمامی فعالیت های ملی و مذهبی نیروی فکری و بازوان پرتوانی برای عوامل اجرایی در مدارس باشند و همچنین همه مسائل، مشکل ها، پشنهادها و انتقادهای خود را در جلسه های این شورا جمع بندی نموده و جهت رفع و بهبود آن، به مسئولین مربوطه از سطح مدرسه تا مجلس دانش آموزی در کشور ارائه دهند.

پس از معرفی و ارائه پیشنهادها توسط نمایندگان شوراهای دانش آموزی مدارس سطح شهرستان و انجام رأی گیری، در بخش پسران محمدباقر سریر( رئیس)، امیرحسام رضازاده(نایب رئیس)، محمد رحمانی(منشی)، امید محمدزاده، علیرضا حامدی، کیانوش قلی پور، مهدی سیاوشی، آرمین حاجی زاده، علی اکبر فکری و در بخش دختران مهلا درودگر(رئیس)، مهلا امانی(نایب رئیس)، فاطمه زحمتی(منشی)، زهرا طاهری، مهتاب حسین زاده، بیتا حدادیان و فرشته عباس پور به عنوان اعضای اصلی مجامع شوراهای دانش آموزی شهرستان فاروج برای یک دوره دوساله انتخاب شدند.

لازم به یادآوری است که سه نفر اول از هر دو بخش جهت شرکت در انتخابات مجامع دانش آموزی استان به مرحله بعد راه یافتند.

خبرنگار و عکاس خبری حسینعلی ظفری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار