معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش دشتستان:

کارگاه آموزشی آداب و مهارت های زندگی اسلامی دوره ابتدایی برگزار شد

دشتستان،بوشهر(پانا)_معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش دشتستان گفت: کارگاه آموزشی آداب و مهارت های زندگی اسلامی در قالب طرح کرامت در دوره ابتدایی برگزار شد.

کد مطلب: ۹۸۸۸۴۴
لینک کوتاه کپی شد
کارگاه آموزشی آداب و مهارت های زندگی اسلامی دوره ابتدایی برگزار شد

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان دشتستان: محمدجعفر اسدی در حاشیه کارگاه آموزشی طرح کرامت( آداب و مهارت های زندگی اسلامی) گفت: بند 9 از فصل اول بیانه ها وارزش های سند تحول بنیادین، بر لزوم اجرای طرح کرامت به صورت تلفیقی در لابه لای اجرای برنامه درسی به عنوان یک برنامه مستتر تاکید نمود است.

وی افزود: معلمان می توانند با راهکارهای مناسب، تناسب بین آموزش برنامه درسی و واحد های ارائه شده در طرح کرامت را در جهت بهبود فضای یاد دهی و یادگیری به وجود آورند.

او بیان کرد : از جهت‌گیریهای اساسی این طرح تربیت اخلاقی است و برخی از ارزشهای اخلاقی مورد توجه عبارتند از توجه به کار، استقامت، مسئولیت، مشارکت و مشورت، تحمل عقاید، صرفه‌جویی، صداقت، خوش‌رویی، سخاوت، رعایت حقوق دیگران، صله رحم، احترام به والدین و بزرگترها، عفت، امانتداری و ... می باشد.

کارشناس مسئول آموزش ابتدایی دشتستان نیز در این کارگاه ضمن ارایه گزارشی از روند اجرایی این در طرح در سال گذشته ، گفت : از 665 کلاس درس سال گذشه حدود 500 کلاس مجری طرح کرامت بودند.

امید آورند افزود: در این طرح زمینه مناسب برای تقویت دانش بینش ، نگرش، مهارت های فردی و اجتماعی معلمان و دانش آموزان لحاظ شده است و سعی دارد زمینه مناسب جهت رشد شخصیت و تکریم دانش آموزان در محیط خانه ، مدرسه و اجتماع را فراهم آورد.

وی گفت: بر این اساس، شناخت و فهم ارزشها و درونی نمودن آن یکی از بهترین عوامل مؤثر در تداوم حیات جوامع است و لذا این موضوع از دلمشغولی رهبران جوامع بشری است.

در ادامه این کارگاه خانم فریبا زنده باد، رابط و مدرس طرح کرامت شهرستان به بیان اهداف وانتظارات یادگیری این طرح و همچنین راهکارهای عملی دورن سازی مفاهیم پرداختد. در خصوص آموزش مهارت های ده گانه زندگی، جدول مفاهیم منتخب طرح کرامت، سایر مهارت های مورد نیاز در اجرای طرح توصیه های لازم را بیان کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار