آموزش و پرورش استان بوشهر حائز مقام اول اجلاس استانی نماز شد

بوشهر (پانا)_در آئینی با حضور مسوولان استانی از آموزش و پرورش استان بوشهر به عنوان مقام اول اجلاس استانی نماز در پنجمین دوره این اجلاس تجلیل شد.

کد مطلب: ۹۸۸۷۷۲
لینک کوتاه کپی شد
آموزش و پرورش استان بوشهر حائز مقام اول اجلاس استانی نماز شد

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان بوشهر،استاندار بوشهر در پنجمین اجلاس استانی نماز بوشهر اظهار داشت: هرچه نمازخانه‌ها و نمازخوان‌ها بیشتر باشند آسیب‌های اجتماعی کمتر می‌شود و این رسالت سنگینی است که بخشی از آن بر عهده آموزش و پرورش است.

عبدالکریم گراوند تصریح کرد: کسانی که فردای جامعه ما را می‌سازند و در آن ایفای نقش می‌کنند همین دانش‌آموزان امروز هستند که امیدواریم پیوند مستحکم‌تری میان مدارس و مساجد برقرار شود.

وی با بیان اینکه چنانچه نماز به عنوان ستون دین در فرهنگ فرزندان این جامعه ساری و جاری باشد آن جامعه پیشرفت می‌کند اضافه کرد: باید جذابیتی ایجاد شود تا فرزندان از سر میل و شوق خودشان به سمت نماز گرایش پیدا کنند.

استاندار بوشهر افزود: باید بررسی شود اکنون پس از گذشت ۴۰سال از عمر انقلاب آیا در ارتباط بافرهنگ نماز و ایجاد آن در خانواده به چه میزان کار عالمانه و روان‌شناسانه صورت گرفته

گراوند اظهار داشت: جامعه‌ای که بافرهنگ نماز مأنوس باشد اخلاق، فرهنگ، نظم و انضباط و حق‌الناس در آن معنا پیدا می‌کند و در این جامعه آسیب‌های اجتماعی به‌شدت کاهش می‌یابد.

وی خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری چنین برنامه‌هایی این است که ببینیم باید چه کاری انجام دهیم تا میل به اقامه نماز و حفظ و ترویج آن در فرزندان ما بیشتر شود و امیدوارم بتوانیم به وظایف خود درباره نماز عمل کنیم و با پیوند بیشتر فرزندان و نماز روزبه‌روز بیشتر شاهد رونق نماز و نمازخانه باشیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار بوشهر نیز در این اجلاس با اشاره اینکه آثار متعددی به دبیرخانه پنجمین اجلاس استانی نماز ارسال شد اظهار داشت: 366 اثر با موضوعات نماز و مدرسه به دبیرخانه این اجلاس ارسال شد.

حسن ابراهیمی، رویکرد این اجلاس را ارتقاء سطح کمی و کیفی و ترویج فرهنگ نماز و تجلیل از فعالان این عرصه دانست و خاطرنشان کرد: از ویژگی‌های این اجلاس مشارکت جوانان و نوجوانان و راه‌اندازی 2 نمایشگاه توسط دانش‌آموزان و اداره کل ارشاد، روابط عمومی استانداری و حوزه هنری است.

وی با اشاره به اهمیت فریضه نماز تاکید کرد: نماز کلید واژه عشق، زیبایی و طهارت روح و روان و مظهر از خود گذشتن و به خدا پیوستن است.

پنجمین اجلاس استانی نماز با عنوان نماز و مدرسه و با موضوع راهکارهای ترویج فرهنگ اقامه نماز در بین دانش آموزان و حضور فعال روحانیون در نماز جماعت مدارس برگزار شد.

در آئین اختتامیه پنجمین اجلاس استانی نماز از برگزیدگان بخش‌های مختلف دانش‌آموزی، فعالان نماز، مدیران فعال در این زمینه و… تقدیر صورت گرفت که از 366 آثار ارسالی به دبیرخانه50 اثر برگزیده شدند و مورد تجلیل قرار گرفتند.

گفتنی است آموزش و پرورش استان بوشهر حائز مقام اول اجلاس استانی نماز در پنجمین دوره این اجلاس شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار