جاذبه های گردشگری آنکارا پایتخت کشور ترکیه

کشور ترکیه و پایتخت زیبای آن، شهر آنکارا، به دلیل تفریحات و جاذبه های گردشگری بی شماری که دارد مورد توجه اکثر ایرانیانی است که این کشور را به دلیل همسایگی و نزدیکی به ایران و همچنین به دلیل مراکز خرید و تفریحات سرگرم کننده زیادی که دارد برای گذراندن اوقات فراغت خود، انتخاب می کنند.

کد مطلب: ۹۸۸۷۱۸
لینک کوتاه کپی شد
جاذبه های گردشگری آنکارا پایتخت کشور ترکیه

شهر آنکارا پایتخت کشور ترکیه است که دارای زمستانهای سرد و پر برف و تابستانهای گرم اما مطبوع می باشد. فصل بهار، دارای هوایی بهاری و مطبوع است ولی مقدار بارش باران در این فصل خیلی زیاد نیست از این جهت بهترین زمان برای سفر و تهیه تور آنکارا، در ماه های اردیبهشت و خرداد و از اواسط شهریور تا اواخر مهر می باشد. البته در تمام طول سال می توان به این شهر سفر کرد و در هر فصل از زیبایی های آن لذت برد.

در سفر به آنکارا در این بخش به معرفی چند جاذبه گردشگری و نیز خرید تور باکو ارزان می پردازیم.

محله تاریخی هامامونو

به گزارش سفر باتو ، محله هامامونو یک محله تاریخی است که بیشتر خانه های آن، به سبک معماری عثمانی و از چوب ساخته شده است. خانه های قدیمی این محله، در کوچه های باریک و تاریخی قرار دارد. در این محله اکثر خانه ها به رستوران و فروشگاه هایی برای فروش صنایع دستی و سوغاتی تبدیل شده اند.

در هامانو 4 مسجد تاریخی با نام های مسجد تاکتین سلطانی، مسجد ساریکادی، مسجد کاراکابی و مسجد حاجی موسی قرار دارد که هر کدام معماری زیبا و منحصر به فرد خود را دارا می باشد.

این محله، محل زندگی شاعر معروف ترکی، مهمت آکیف ارسوی بوده است که بعد از وفات او، خانه اش به موزه تبدیل شده و همچنین مجسمه او در میدان مرکزی این محله ساخته و نصب شده است. لازم به ذکر است که این شاعر، شاعر سرود ملی ترکیه نیز بوده است.

تماشای این محله در شب به دلیل روشن شدن چراغ ها و جنب و جوش بیشتر مردم، زیبایی آن را دو چندان می کند. اکثر مردم ترکیه و همچنین مردم این محله مسلمان هستند به همین دلیل هنگام ماه رمضان، مراسم جالب و مختلفی برای آنها برگزار می شود.

کشف کردن و فهمیدن تاریخ و فرهنگ مردم این منطقه در زمان عثمانی، باید به این محله سر زد و از حال و هوا و نحوه زندگی مردم مطلع شد تا به تاریخ آن زمان پی برد.

زندان اولوجانلار

این زندان در گذشته یک زندان ایالتی و محل زندانی کردن روزنامه نگاران و فعالان سیاسی بوده است ولی در سال 2011 به موزه تبدیل شد تا مورد بازدید عموم قرار گیرد. این زندان به مدت 81 سال مورد استفاده برای زندانی کردن افراد مختلف از جمله نخست وزیر سابق ترکیه قرار گرفته است ولی هم اکنون به موزه ای زیبا برای تماشای گردشگران تبدیل شده است.

در این موزه که در ساختمان قدیمی بازسازی شده قرار دارد اشیایی از قبیل عکس های زندانیان و لوازم شخصی آنها و همچنین تصاویری که توسط آنها بر روی دیوارها کشیده شده قرار دارد.

پربازدیدترین مکان این موزه مربوط به کتابخانه آن می باشد که شامل دل نوشته ها و مطالبی است که زندانیان طی سال های اسارت خود جمع آوری و یادداشت کرده اند. در این موزه مجسمه های نمادین از زندانیان و فعالیت هایی که طی روز انجام می دادند و همچنین چوبه دار مربوط به اعدام زندانیان نیز به نمایش گذاشته شده است.

تماشای این موزه برای افرادی که به تاریخ این کشور علاقه دارند و می خواهند زندانی را از نزدیک ببینند و با نحوه زندگی زندانیان آشنا شوند می تواند بسیار جالب و سرگرم کننده باشد.

خرابه های رومی آنکارا

این خرابه ها در تور هند مربوط به دوران روم باستان می باشد و از آنجاییکه شهر آنکارا یکی از شهرهای روم در آن دوران بوده از این رو می توان بقایای ساختمان ها و عبادتگاه های مربوط به دوران گذشته را در آن مشاهده کرد. این خرابه ها در نزدیکی میدان اولوس واقع شده و دسترسی گردشگران به آن، به راحتی صورت می گیرد.

بازدید از این خرابه ها که مربوط به یک شهر قدیمی است، شما را به دوران گذشته و زمان روم باستان می برد به خصوص هنگامی که در جاده رومی ها قدم می زنید و به سمت ستون جولیان حرکت می کنید.

بعد از کمی پیاده روی در این مکان، می توانید به بازدید از عبادتگاه آگوستوس که در نزدیکی این خرابه ها قرار دارد بپردازید.

هنگام گشت و گذار در این منطقه می توانید بقایای حمام های رومی را نیز مشاهده کنید و از زیبایی های آن لذت ببرید. لازم به ذکر است که هنگام تماشای این بقایای تاریخی، در صورتی که هرگونه سوالی برایتان پیش آمد اگر کمی به انگلیسی یا زبان ترکی آشنایی داشته باشید می توانید از راهنماییان گردشگری که در همه جای این مجموعه حضور دارند سوالاتتان را پیرامون این مکان تاریخی بپرسید.

قلعه نظامی حصار

قدمت قلعه تاریخی حصار، به بیش از 3000 سال پیش و به دوران هیتی ها برمی گردد. این قلعه در نزدیکی موزه چنگلهان راحمی و موزه تمدن آناتولی قرار دارد و بدین طریق، مسافت را برای بازدیدکنندگانی که می خواهند از هر سه جاذبه گردشگری بازدید کنند کم می کند.

گردشگران از طریق دروازه انگشتی یا همان دروازه ساعت، وارد این قلعه نظامی می شوند. این دروازه از آن جهت به دروازه ساعت شهرت دارد که یک ساعت بزرگ روی برج هشت ضلعی قلعه قرار دارد.

از جاذبه های دیدنی این قلعه می توان به روستای باستانی و تاریخی که داخل آن وجود دارد اشاره کرد همچنین تکه هایی از تابوت های قدیمی و مرمرینی که به دوران گذشته مربوط می شود و بعضی از آنها در میان دیوارها جای گرفته اند در این مکان یافت می شود.

در این قلعه برای رفاه حال گردشگران، رستوران ها و کافه ها و همچنین مکان هایی برای استراحت آنها ساخته شده است.

گردشگران ایرانی می توانند برای سفر به این شهر و تماشای جاذبه های طبیعی و خرید از مراکز فروش، با تهیه بلیط هواپیما به مقصد آنکارا و یا رزرو تور آنکارا ، از آژانس های هواپیمایی، از مکانهای زیبا و تاریخی آنکارا بازدید کنند و سفری خوب و به یاد ماندنی را برای خود رقم بزنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار