سالانه ۱۷ هزار نفر در تصادفات جان خود را از دست می‌دهند

تهران (پانا) - رئیس چهارمین کنگره سلامت مردان با اشاره به اینکه سالانه ۱۷ هزار نفر در کشور به دلیل حوادث ترافیکی جان خود را از دست می‌دهند، گفت ۳۵۰ هزار نفر هم در این حوادث مصدوم می‌شوند.

کد مطلب: ۹۸۸۷۱۴
لینک کوتاه کپی شد
سالانه ۱۷ هزار نفر در تصادفات جان خود را از دست می‌دهند

به گزارش کنگره سلامت مردان، سید جلیل حسینی، استاد ارولوژی ترمیمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و رئیس چهارمین کنگره هفته سلامت مردان، اظهار کرد: این کنگره ۳۰ بهمن تا ۲ اسفند ماه سال جاری در تالار ابوریحان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با حضور اساتید و صاحبنظران برجسته دانشگاهی و سیاستگذاران و برنامه ریزان کشور برگزار می‌شود.

وی افزود: با توجه به اهمیت سلامتی مردان برگزاری این کنگره در هفته سلامت مردان بسیار حائز اهمیت است. بسیاری از کشورهای جهان برنامه‌ نمادین به صورت هفته سلامت مردان برگزار می کنند.

رئیس چهارمین کنگره هفته سلامت مردان اضافه کرد: در کشور ما نیز به این موضوع طی یک دهه گذشته توجه شده و از ۱۴ سال قبل هفته سلامت مردان برگزار می‌شود و به موازات آن کنگره‌ای در مورد بیماری‌هایی که بار بیماری بالایی در حوزه مردان دارند نیز برگزار می‌شود که سیاست‌گذاران و اساتید دانشگاهی جهت شرکت در این کنگره دعوت می‌شوند و پیامد آن ارتقاء سلامت مردان در جامعه است.

حسینی با اشاره به اینکه هر ساله موضوعات متفاوتی در این کنگره مورد بحث و گفت‌وگو قرار می‌گیرد، ادامه داد: یکی از مهمترین موضوعاتی که امسال برای این کنگره در نظر گرفته شده حوادث به ویژه حوادث ترافیکی و نقش آن در هدف گرفتن سلامت مردان است؛ چرا که سالانه تعداد زیادی از مردان به دلیل حوادث ترافیکی جان خود را از دست داده و یا دچار آسیب‌های شدید می‌شوند.

وی با بیان اینکه سالانه ۱۷ هزار نفر در کشور به دلیل حوادث ترافیکی جان خود را از دست می‌دهند و بیش از ۳۵۰ هزار نفر مصدوم و بستری می‌شوند، گفت: اقداماتی که می‌توان حین حادثه، زمان انتقال مصدوم و یا پس از ترخیص آن از بیمارستان برای بیمار انجام داد شامل جایگاه تعامل و هماهنگی سازمانی، تریاژ بیمارستانی است.

رئیس کنگره سلامت مردان افزود: عوارض روحی و روانی تصادفات، نقش بیمه‌ها در حوادث، نقش مردم و انجمن‌ها در پیشگیری از حوادث ترافیکی و همچنین نقش شاهدان حوادث که گاهی باعث افزایش ابعاد و عوارض حادثه به دلیل شلوغی محل و حاشیه های ناشی از آن می‌شوند نیز به طور مبسوط در این کنگره مورد بحث و گفت‌وگو قرار می‌گیرد.

حسینی بیان داشت: موضوع اقتصاد در حوادث ترافیکی و مقایسه حوادث ترافیکی در ایران و جهان از دیگر موضوعات مورد بحث در این کنگره است.

وی با اشاره به اینکه هر سال سه محور مهم در کنگره سلامت مردان مورد بحث و گفت‌وگو قرار می‌گیرد، گفت: امسال علاوه بر موضوع حوادث ترافیکی، مسئله بیماری پروستات که همه مردان تقریباً گرفتار آن می‌شوند نیز در کنگره مورد بحث و گفت‌وگو قرار می‌گیرد و ۳ پنل تخصصی در این زمینه خواهیم داشت.

رئیس چهارمین کنگره سلامت مردان تصریح کرد: همچنین بحث جمعیت آقایان و اینکه کاهش جمعیت مردان و افزایش آن چه اثرات مختلف اجتماعی دارد در کنگره سلامت مردان بررسی می‌شود. همچنین در زمینه سالمندی مردان و عواملی که در مردان باعث طلاق در زندگی آنها می‌شود، در یک سمپوزیوم اختصاصی مورد بحث و گفت‌وگو قرار می‌گیرد.

حسینی خاطرنشان کرد: حضور سیاستگذاران و مسئولین اجرایی در کنار اساتید دانشگاهی در این کنگره سبب می‌شود که موضوعات به صورت عمیق مورد بحث و گفت‌وگو قرار گیرد و جامعه پزشکی و دانشگاهیان از برنامه‌ریزی‌های آینده مسِؤولان اطلاع یابند و مسئولین با نقطه نظرات و نقد دانشگاهیان آشنا شوند و در واقع تبادل نظر دوطرفه در موضوع سلامت مردان خواهیم داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار