عضو فراکسیون امید:

پشت مخالفت با FATF هیچ منطقی نیست

تهران (پانا) - هاشم‌زایی تاکید کرد: یکی از راه‌های گشایش در وضعیت کنونی اقتصادی و جلوگیری از بدتر شدن اوضاع، پذیرفتن لوایح مرتبط با FATF است.

کد مطلب: ۹۸۸۷۰۱
لینک کوتاه کپی شد
پشت مخالفت با FATF هیچ منطقی نیست

به‌گزارش ایسنا، یک عضو فراکسیون امید مجلس تاکید کرد که مخالفان پیوستن به FATF منطقی پشت مخالفت خود نداشته و در صورت نپذیرفتن لوایح مرتبط با FATF شرایط کشور سخت‌تر می‌شود.

عبدالرضا هاشم‌زایی با اشاره به رو به پایان بودن مهلت FATF به ایران بیان کرد: بنده پس از ۴۰ سال سابقه کار در مسئولیت‌های مختلف در دوران بعد از انقلاب امروز به عنوان فردی که منافع ملی برایم حائز اهمیت است با شنیدن نظرات مخالفان پیوستن به FATF گیج شده و نمی‌دانم آنها به دنبال چه هستند.

این عضو فراکسیون امید مجلس در ادامه اظهار کرد: از نظر من هیچ منطقی پشت مخالفت مخالفان پیوستن به FATF وجود ندارد چرا که اگر منطقی وجود داشت می‌توانستند ما را قانع کنند.

هاشم‌زایی تاکید کرد: یکی از راه‌های گشایش در وضعیت کنونی اقتصادی و جلوگیری از بدتر شدن اوضاع، پذیرفتن لوایح مرتبط با FATF است.

نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: امروز حتی چین و روسیه که دوستان جمهوری اسلامی به‌شمار می‌روند و در محافل بین‌المللی از حقوق ما دفاع می‌کنند اعلام کردند که در صورت نپذیرفتن FATF و قرار گرفتن ایران در لیست سیاه دیگر نمی‌توانند با ایران همکاری داشته باشند.

او در ادامه با اشاره به تبعات نپیوستن به FATF بیان کرد: در صورت نپذیرفتن لوایح مرتبط با FATF در صادرات و واردات کالاها با مشکل جدی روبرو می‌شویم. اگر مخالفان از مسائلی سری خبر دارند که ما نمی‌دانیم حداقل در جلسه‌ای به ما توضیح دهند تا ما نیز قانع شویم. تاکنون مجلس سه بار با اکثریت آراء لوایح مرتبط با FATF را تصویب کرده است.

هاشم‌زایی در ادامه تاکید کرد: سوال من از مخالفان این است که مزایای قرار گرفتن در لیست سیاه FATF چیست؟ از نظر بنده پشت مخالفت با FATF همانند مخالفت با برجام هیچ منطقی وجود ندارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار