اولین نمایشگاه تخصصی صنایع دستی اردبیل برگزار می‌شود

اردبیل (پانا) - مدیرکل میراث فرهنگی اردبیل از برگزاری اولین نمایشگاه تخصصی صنایع دستی از 7 تا 9 دی ماه در محل موزه صنایع دستی خانه سپهرم خبر داد.

کد مطلب: ۹۸۸۶۹۷
لینک کوتاه کپی شد
اولین نمایشگاه تخصصی صنایع دستی اردبیل برگزار می‌شود

نادر فلاحی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این نمایشگاه در گروه‌های صنایع دستی چوبی و فلزی برگزار خواهد شد بطوریکه علاقه‌مندان می‌توانند برای حضور در این نمایشگاه به معاونت صنایع دستی مراجعه کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی استان افزود: اردبیل قطب تولید صنایع دستی به ویژه بافته‌های داری بوده و بیش از 17 هزار صنعتگر در آن مشغول به کار هستند.

او ادامه داد: اغلب رشته‌های صنایع دستی فعال کشور دراستان اردبیل تولید می‌شود بطوریکه برگزاری این نمایشگاه‌ها فرصتی برای معرفی جاذبه‌ها و توانمندی استان خواهد بود.

فلاحی همچنین از کلنگ‌زنی رسمی ۱۱ پروژه گردشگری در سفر رئیس جمهور به این استان خبر داد.

او گفت: این پروژه‌ها با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و حمایت اداره کل احداث می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان افزود: با توجه به اینکه قراربود سفر رئیس جمهور در مهر ماه انجام شود، عملیات اجرایی ۱۰ پروژه آغاز شده و با این وجود کلنگ‌زنی رسمی در سفر رئیس جمهور به استان اجرا می‌شود.

فلاحی تصریح کرد: این ۱۰ پروژه شامل هتل ۳ ستاره در نمین، مرکز تفریحی و سرگرمی و واحد پذیرایی بین راهی در مشگین شهر، هتل ۵ ستاره، دهکده گردشگری سولان، پیست اسکی اوجور و مرکز آبدرمانی در سرعین است.

فلاحی افزود: همچنین احداث مرکز تفریحی و سرگرمی در خلخال، محوطه گردشگری و هتل ۲ دوستاره در اردبیل جزو پروژه‌ها است.

او با اشاره به اینکه پروژه پارک آبی در سرعین نیز احداث می‌شود، گفت: عملیات اجرایی این پروژه با سفر رئیس جمهور آغاز می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان میزان اشتغال پروژه‌های ذکر شده را ۷۲۱ نفر عنوان کرد و بیان داشت: میزان سرمایه‌گذاری نیز ۷۹۷۰ میلیارد ریال است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار