معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی:

احزاب، نمایندگان افکار عمومی هستند

تبریز(پانا) - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه احزاب در ایران اسلامی از جایگاه قانونی بالایی برخوردارند، اظهار کرد: احزاب به عنوان نماینده افکار عمومی می توانند در قبال مسایل و مشکلات جامعه به صحنه آمده و پاسخ‌گویی را از حاکمیت مطالبه کنند.

کد مطلب: ۹۸۸۶۷۶
لینک کوتاه کپی شد
احزاب، نمایندگان افکار عمومی هستند

علیار راستگو در آئین افتتاحیه دومین مجمع سالانه خانه احزاب آذربایجان شرقی، نقش احزاب را در بسیاری از تحولات جامعه مهم دانست و با اشاره به انتخابات پیش رو، گفت: در فضایی که برخی از داوطلبان انتخابات به جای بیان توانمندی‌های خود به تخریب دیگران می‌پردازند، احزاب باید وارد عرصه شده و اجازه چنین اقداماتی را ندهند.

او، تربیت نیروی کارآمد برای کشور را از بهترین اقدامات احزاب عنوان کرد و افزود: تعداد داوطلبان انتخابات مجلس یازدهم در استان نسبت به دوره قبل 170 درصد افزایش یافته و اگر این آمار را از نظر کیفی نیز بررسی کنیم به نقش احزاب در تربیت نیروهای کارآمد برای اداره کشور پی می‌بریم.

راستگو با اشاره به نقش خانه احزاب در برگزاری انتخاباتی باشکوه و رقابتی، گفت: خانه احزاب به عنوان یک سازمان مردم‌نهاد باید برای جلب مشارکت حداکثری مردم در انتخابات که در شرایط کنونی بسیار حائز اهمیت است تلاش کند.

او با اشاره به دو وظیفه مهم و اصلی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در عرصه قانون گذاری و نظارت، تصریح کرد: فقدان نیروسازی سبب شده که در برخی از موارد فعالیت‌های نمایندگان با موازی کاری و اتلاف انرژی همراه باشد که احزاب می‌توانند این خلاء را با تربیت نیروهای کارآمد و متخصص پر کنند.

راستگو با بیان اینکه هم اکنون زمینه برای فعالیت احزاب در کشور و استان آذربایجان شرقی در چارچوب قانون فراهم است، تأکید کرد: همه باید برای پیشرفت و توسعه گام برداریم و به گونه ای عمل کنیم تا آیندگان وقتی در مورد ما قضاوت می کنند اظهار رضایت داشته و قبول کنند که از اختیارات خود به خوبی استفاده کرده ایم.

اصغر نعلبندپور، رئیس دوره ای شورای اجرایی خانه احزاب استان نیز در این جلسه از عضویت 34 حزب و تشکل سیاسی در این خانه خبر داد و گفت: همه احزاب سیاسی در سطح استان نسبت به مشکلات مردم به ویژه در عرصه اقتصادی دغدغه دارند و تمام تلاش آنها این است که با ارائه راهکار به مدیران اجرایی، در حل مشکلات سهیم باشند.

خانه احزاب آذربایجان‌شرقی، نهادی مدنی، غیردولتی، دارای شخصیت‌حقوقی مستقل و متشکل از نمایندگان احزاب و گروه‌های سیاسی دارای مجوز است که با هدف ایجاد فضای سالم و قانونمند سیاسی، تعمیق بینش سیاسی، ارتقا و گسترش فرهنگ حزبی و فعالیت گروهی در جامعه در راستای اجرای اصل 26 قانون اساسی فعالیت می‌کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار