در نشست خبری با خبرنگاران مطرح شد؛

مدیرکل ثبت احوال سیستان وبلوچستان: 100 هزار سیستان وبلوچستانی در انتظار صدور کارت ملی هوشمند

دهمرده: سیستان وبلوچستان با جمعیتی بالغ بر ۶۷ درصد کمتر از ۳۰ سال سن، جوان ترین استان کشور است

زاهدان(پانا) _ به گفته مدیرکل ثبت‌احوال سیستان وبلوچستان کمبود کارت‌خام و استفاده از ظرفیت‌های داخلی و مشکل در تأمین‌اعتبارات شرکت‌های داخلی، صدور کارت‌هوشمند ملی را به تاخیر انداخته است.

کد مطلب: ۹۸۸۶۳۴
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل ثبت احوال سیستان وبلوچستان: 100 هزار سیستان وبلوچستانی در انتظار صدور کارت ملی هوشمند

رضا راحت دهمرده صبح امروز در نشست خبری که به مناسبت صد ویکمین سال تاسیس ثبت احوال در سالن کنفرانس آن اداره کل برگزار شد، به خبرنگاران گفت: امروزه پایگاه های اطلاعاتی ثبت احوال برای اکثر ادارات منبع احراز هویتی افراد شده است.

او ادامه داد: یکی از مهمترین خدمات این اداره احراز و اصالت شناسنامه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی افراد است(سامانه برخط) که به صورت الکترونیکی انجام می شود و نیازی به ارائه کپی شناسنامه در اکثر مراجعات مردمی به نهادها و ادارات نیست لذا تنها استعلام از طریق سایت و سامانه ثبت احوال کافیست.

مدیرکل ثبت احوال استان با اشاره به اینکه در سیستان و بلوچستان ۸ نمایندگی در بیمارستان ها و یک نمایندگی در آرامستان بهشت محمد(ص) احداث شده است، عنوان داشت: در هر شبانه روز ۲۳۶ نفر و در هر ساعت ۱۰ نفر در استان متولد می شوند.

او افزود: خوشبختانه اداره ثبت احوال با بهره گیری از تکنولوژیهای جدید نیازی به سرشماری ندارد زیرا تمام موالید، متوفا و حتی تغییر نشانیها در سامانه ‌ی این اداره ثبت می شوند که به سرشماری لحظه ای منتج شده است.
دهمره با بیان اینکه ۹۸.۱ دهم ثبت موالید ما به صورت لحظه ای و کمتر از 15 روز ثبت می شود تصریح کرد: در حال حاضر(2 دی 98) جمعیت استان 2 میلیون و ۹۱۹ هزار و ۸۰۲ نفر است که از نظر جمعیتی دهمین استان کشور محسوب می شود.

دهمرده ابراز کرد: ۵۱ درصد جمعیت استان روستانشین هستند در حالی که دیگر استانهای کشور تنها دارای جمعیت ۲۶ درصدی برای روستانشینی دارند.
او ادامه داد: این استان با جمعیت ۶۷ درصد خود و نرخ سنی کمتر از ۳۰ سال جوان ترین استان کشور است. همچنین جمعیت کمتر از ۱۵ سال آن نیز نسبت به نرم کشور ۱۱ درصد بیشتر است.
مدیرکل ثبت احوال استان گفت: جمعیت کودکان و نوجوانان این استان ۳۶ درصد و سالمندان ۳.۲ دهم درصد است در حالی که این رقم در کشور برای کودکان و نوجوانان ۲۴ و برای سالمندان ۶ درصد است.

او افزود: با توجه به آمار سال ۹۸، ۶۵ هزار و ۵۹۷ ولادت در استان ثبت شده است که ۳۳ هزار و 601 نفر پسر و ۳۱ هزار و ۹۹۶ نفر آن دختر هستند.
دهمرده تصریح کرد: نرخ فوت در استان به ازای هر ۱۰۰۰ نفر ۴ نفر است که ۲۶.۹ درصد علت آن مربوط به بیماری های قلبی و عروقی بوده است.
او ادامه داد: همچنین طبق آمار ما از ابتدای سال جاری تاکنون 2 هزار و 270 ازدواج در استان ثبت شده است که در این بین سن ازدواج در آقایان ۲۲ تا ۲۴ و در خانمها ۱۵ تا ۱۹ سال است.

مدیرکل ثبت احوال استان عنوان داشت: یکی از سیاست‌های سازمان ثبت احوال برون‌سپاری بخشی از امور است که در حال حاضر توانسته ایم سه دفتر پیشخوان در استان فعال کنیم.
او افزود: پروژه کارت ملی هوشمند در استان از سال ۹۱ شروع شده است که یک میلیون و ۶۵۰ هزار نفر تاکنون نسبت به دریافت آن اقدام نموده اند که برابر با ۸۸% جمعیت استان است.
دهمرده ابراز داشت: با توجه به کمبود کارت خام و استفاده از ظرفیت‌های داخلی و مشکل در تأمین اعتبارات شرکت‌های داخلی صدور کارت هوشمند ملی با تاخیر صورت میگیرد اما ارائه کارت ملی باید در همه ارگان ها به صورت همگانی شود.

او با تاکید بر اینکه منع خدمات سجلی به معنای ابطال آن نیست، گفت: این امر در واقع به معنای بررسی دقیق هویتی این دسته از افراد است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار