مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری قزوین:

احزاب به مشارکت حداکثری مردم در انتخابات کمک کنند

قزوین (پانا) - مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری قزوین به نقش احزاب در عرصه انتخابات اشاره و تأکید کرد که احزاب به مشارکت حداکثری مردم در انتخابات کمک کنند.

کد مطلب: ۹۸۸۶۱۴
لینک کوتاه کپی شد
احزاب به مشارکت حداکثری مردم در انتخابات کمک کنند

دبیر ستاد انتخابات استان قزوین در خصوص اهمیت نقش احزاب در انتخابات افزود:احزاب در نظام‌های مردم سالار نقش تعیین کننده‌ای در جابه جایی و توزیع قدرت دارند و موجب اعمال حاکمیت مردم در ارکان مختلف نظام سیاسی می‌شوند.

اسدالله حمزه‌ای گفت:احزاب به عنوان کنشگران سیاسی در فرایند تحرک و نشاط جامعه نقش آفرین هستند و تحرک و فعالیت آنها به ویژه در ایام انتخابات در میزان مشارکت سیاسی جامعه موثر است.

این مسئول با تبیین نقش انتخابات در عرصه سیاسی کشور، اضافه کرد: این رویداد بزرگ سیاسی به عنوان ابزاری است که به وسیله آن می‌توان اراده شهروندان را در شکل‌گیری نهادهای سیاسی و تعیین متصدیان اقتدار کشور مداخله داد.

وی افزود:بر همین اساس احزاب چون از ظرفیت و پتانسیل مناسب برای بسیج و تهییج افکار عمومی برخوردارند می‌توانند مشارکت توده‌ای مردم را به مشارکت فعال در عرصه انتخابات تبدیل نمایند.

این مسئول گفت: احزاب با ایجاد انگیزش، فرصت‌هایی را برای معرفی نامزدها و برنامه‌هایشان و نیز ائتلاف گروه‌های سیاسی جهت رقابت‌های قانونی و ضابطه‌مند فراهم می‌کنند تا مردم جامعه مشارکتی فعال در این زمینه داشته باشند.

حمزه‌ای گفت:در این مقطع کنونی، نقش و کارکرد احزاب برای نظام سیاسی بسیار جدی و سرنوشت ساز است و آنها می‌توانند با ایجاد شور و حماسه، حضور مردم را در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به منصه ظهور رسانده تا یک بار دیگر این حضور در تاریخ انقلاب ماندگار شود.

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری قزوین اعلام کرد: ۱۱۶ حزب سیاسی و هشت جبهه حزبی دارای مجوز قانونی از کمیسیون ماده ۱۰ احزاب وزارت کشور هستند و در مجموع ۴۸ حزب در استان مجوز فعالیت دریافت کرده اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار