فعالیت‌های فرهنگی در باغ موزه دفاع‌ مقدس یزد برگزار شود

یزد (پانا) - استاندار یزد با اشاره به ظرفیت‌های مرکز فرهنگی و باغ موزه دفاع‌مقدس و زیرساخت‌های بسبار مناسب آن پیشنهاد کرد: دستگاه‌های اجرایی و نهادها برنامه‌های مختلف فرهنگی خود را به خصوص مواردی که مرتبط با حوزه ایثار و شهادت است، در این محل برگزار کنند.

کد مطلب: ۹۸۸۶۱۱
لینک کوتاه کپی شد
فعالیت‌های فرهنگی در باغ موزه دفاع‌ مقدس یزد برگزار شود

محمدعلی طالبی در شورای هماهنگی حفظ آثار دفاع مقدس استان با اشاره به اینکه تاکنون هزینه های زیادی در این مرکز صرف شده و از موقعیت خوبی هم برخوردار است، افزود: برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری مناسب در زمینه‌های مختلف به خصوص در ارتباط با دفاع‌ مقدس می‌تواند موجب رونق این محل و جذب بیشتر مردم و جوانان در برنامه های آن شود.

وی ادامه داد: مراکز فرهنگی دفاع‌ مقدس در استان‌ها با هدف انتقال فرهنگ ایثار، شهادت و جانفشانی رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع‌ مقدس، طراحی و ساخته شد، باید از آنها در راستای اهداف نظام و انقلاب‌ و ترویج ارزش‌های دینی و معنوی به نحو مناسب استفاده شود.

استاندار یزد اظهارداشت: انتقال فرهنگ دفاع‌ مقدس و اهداف شهیدان و نظام به نسل های آینده‌ و دانش‌آموزان و دانشجویان از جمله مسوولیت های مهم اجتماعی است که مخصوص یک فرد یا یک دستگاه خاص نیست و همه باید در این ارتباط نقش‌آفرین باشند.

طالبی بیان داشت: برنامه‌هایی که توسط دستگاه‌ها و نهادها در باغ موزه دفاع‌مقدس و جاهای دیگر در مناسبت‌های مختلف برگزار می‌شود باید جدید و بر اساس نیاز مخاطبان با بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌های جدید فرهنگی و هنری برنامه ریزی شود.

وی گفت: برای جذب مخاطبان اگر همچنان از روش‌های سنتی و تکراری استفاده شود ممکن است مورد اقبال مردم و جوانان قرار نگیرد، بنابراین پیشنهاد می‌شود در باغ موزه و مرکز فرهنگی یادشده از طرح‌های نوین جذاب بهره‌گیری شود.

استاندار یزد تاکید کرد: تنوع در اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری با در نظر گرفتن ارزش‌ها از جمله موارد مهمی است که دستگاه‌ها و نهادها باید همواره مدنظر قرار دهند تا بتوان در انتقال مفاهیم دینی و ارزشی از آنها استفاده مطلوب کرد.

طالبی یادآور شد: برای تکمیل و تجهیز این مجموعه بزرگ و موثر نیز باید دستگاه‌های اجرایی نسبت به همکاری و کمک های مالی در راستای گسترش فعالیت‌های مناسب فرهنگی در استان اقدام لازم داشته باشند.

همچنین مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یزد گفت: برای انتقال بهتر فرهنگ ایثار و شهادت و هشت سال دفاع‌مقدس باید بیش از گذشته تمام نهادها و اداره ها از این مجموعه استفاده کنند.

سرهنگ منصور زارع افزود: برای برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری بر اساس اهداف انقلاب‌ و دفاع‌ مقدس هرگونه همکاری و آمادگی در این مجموعه وجود دارد که باید برای تحقق ارزش‌های معنوی بهره گرفت .

وی به اهمیت تجهیز موزه این مرکز اشاره کرد و اظهارداشت: موزه آرایی این مرکز به حداقل ۵۰ میلیارد ریال بوجه نیاز دارد، امیدواریم با مساعدت مسوولان استان بودجه لازم اختصاص یابد و مشکل رفع شود.

این مسوول بیان داشت: نگهداری این مرکز از اهمیت زیادی برخوردار است که در این زمینه همچنان به حمایت و همراهی دستگاه‌های فرهنگی و آموزشی نیازمندیم و بدون همراهی آنها نمی‌توان از مجموعه به نحو مناسب استفاده کرد.

همچنین رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی یزد گفت: تاکنون برای ساخت و تجهیز مرکز فرهنگی و باغ موزه دفاع‌مقدس استان افزون بر ۱۰۰ میلیارد ریال بودجه استانی و ملی هزینه شده است .

سید مجتبی حسینی پور افزود: برای موزه آرایی بر اساس نیاز و معرفی نقش مردم یزد در دفاع‌ مقدس با پیگیری نسبت به تخصیص بودجه اقدام می‌شود که نقش مهمی در انتقال فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه دارد.

مرکز فرهنگی دفاع‌ مقدس استان یزد در زمینی به مساحت ۲۰ هزار مترمربع در کنار پارک آزادگان صفائیه احداث شد و شامل سه بخش محوطه،۲ طبقه گالری نمایشگاهی و مفهومی و ساختمان اداری است.

باغ موزه دفاع دفاع‌مقدس استان با ۱۶ هزار مترمربع زیربنا احداث شد که زیربنای ساختمان اصلی آن سه هزار و ۸۰۰ مترمربع است.

همچنین در گالری این مرکز، اسناد و مدارک و آثار حجمی از دوران دفاع مقدس به نمایش گذاشته شد.

ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس یزد از سال۱۳۸۶ شروع شد که تاکنون ۱۷۰ میلیارد ریال در این مورد هزینه شده است.

استان یزد سه هزار و ۸۵۰ شهید تقدیم انقلاب کرد، ۳۲۰ هزار بسیجی و افزون بر ۵۰ هزار رزمنده دارد که تعدادی از آنها در دوران دفاع‌ مقدس در جبهه‌های غرب و جنوب کشور حضور داشته اند.

منبع؛ ایرنا

این استان بر اساس سرشماری آبان ماه سال ۱۳۹۵، یک میلیون و ۱۳۸ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار