مدیر حوزه‌های علمیه خواهران:

ستاد همکاریها براساس مطالعات آینده پژوهانه خود را باز تعریف کند

مشهد (پانا)- مدیر حوزه‌های علمیه خواهران سراسرکشور گفت: باید دانش جوانان را در برابر موجی که مکرر به فرهنگ اسلامی و ملی ما تنه می‌زند، تقویت کنیم.

کد مطلب: ۹۸۸۵۷۵
لینک کوتاه کپی شد
ستاد همکاریها براساس مطالعات آینده پژوهانه خود را باز تعریف کند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها،حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت‌پور عصر امروز اول دی در آیین اختتامیهسیزدهمین نشست ستاد همکاری‌های حوزه علیمه و آموزش و پرورش که در مجتمع فرهنگی نماز مشهد در برگزار شد، با بیان اینکه ضرورت تداوم و ادامه همکاری حوزه و آموزش و پرورش از موضوعاتی است که دائماً باید مورد گفتگو قرار بگیرد، اظهار کرد: نیاز همکاری‌های آموزش و پرورش با حوزه علمیه کم نشدهو هرچه به جلو حرکت می‌کنیم، ضرورت تشکیل چنین مجموعه‌هایی بیشتر احساس می‌شود.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران سراسرکشور با بیان اینکه در برابر جریان‌های استکباری و فرهنگی که خود را در قالب‌های مختلف هنری، تجاری، فرهنگی و اموزشی وارد کشور می‌کنند، باید حساس بود، افزود: با توجه به تلاش‌های فراوان سال‌های اخیر و تجارب به دست آمده، نگران آینده تعلیم و تربیت این هستیم.

حجت‌الاسلام بهجت‌پور تصریح کرد:با وجود تلاش‌های فراوان و کمک دستگاه‌های فرهنگی و دینی به آموزش و پرورش، هنوز به سقف مورد نظر در تعریف دانش آموز مطلوبی که از ۱۲ سال تحصیل خود باید از جنبه‌های اعتقادی، مذهبی، فرهنگ عمومی و انقلابی سربلند بیرون بیاید، نرسیده‌ایم.

وی افزود، این سقف صرفاً به وسیله تلاش‌های عمیق به دست می‌آید. برای رفع موانع موجود و مقابله با طراحی رویکردهای جدیدی که توسط فرهنگ استکباری وارد کشور می‌شوند، باید دانش جوانان را در برابر موجی که مکرر به فرهنگ اسلامی و ملی ما تنه می‌زند، تقویت کنیم.

وی با بیان اینکه برخی از فعالیت فرهنگی ستاد عمدتاً رنگ و بوی فعالیت مدیریتی به خود دارد، ابراز کرد: اینکه باید چه اندازه مدرسه ایجاد و یا جذب آموزش پرورش داشته باشیم باید در حوزه مدیریتی تعریف شود. در حال حاضر روحانیان آموزش و پرورش مراسمات را در قالب‌های متفاوت پوشش می‌دهند اما گاهی سقف و حوزه‌های برنامه ریزی محدود هستند و باید به همکاری‌های اثر گذارتری فکر کرد.

حجت الاسلام بهجت‌پوراظهار کرد: این ستاد در برابر مسیر اجتماع درصورتی که باعث تبعیض دین داری شود یا اگر در بحث انقلابی‌گری اتفاقی بیفتد مسئول است. به عبارت دیگر اگر ذائقه مردم و جوانان در حال تغییر باشد، علاوه بر آموزش و پرورش صدها کارتخصصی باید انجام گیرد تا به راه حل های مناسب دست پیدا کرد.

وی ادامه داد: ستاد همکاریها براساس مطالعات آینده پژوهانه باید خود را باز تعریف کند و آموزش و پرورش نباید تنها در گذشته باقی بماند، همانطور که حضرت علی (ع) می‌فرمایند: «فرزندنتان را برای فردا تربیت کنید». بسیاری از مردم مثلاً در ساحت برگزاری مراسم اهل بیت (ع)، دادن صدقه و رسیدگی به افتادگان خوب عمل می‌کنند اما در دیگر بخش‌های دین کمی ضعف دارند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران سراسرکشور با طرح این سوال که تا ستادی توان قدرت گرفتن جامعه جوان را به سمت چشم انداز نورانی نداشته باشد چطور می‌توان دست رنج مناسب را برداشت کرد، گفت: برای نفوذ و اثر بخشیستاد همکاری سطح همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش ارتقا یابد تا مباحث به سمت مباحث نرم‌تر جلو برود. علاوه بر آن گزارشات نیز باید از جنس مطالب آینده پژوهانه و مناسب با روش‌های فرهنگ و فرهنگ سازی باشد.

وی افزود: تنها با فرستادن روحانی به مدارس، وظیفه ما تمام نمی‌شود. ما مسئول برگزاری مراسمات نیستیم، بلکه شعار ما مبنی بر بهبود، ارتقا و مدیریت فرهنگ است.‌

حجت الاسلام بهجت‌پور با اشاره به بررسی مباحث مربوط به خانواده، گفت: در اکثر شاخص‌های به دست آمده، خانواده سنتی ایران به سمت خانواده مدرن در حال حرکت است. کشور و به تناسب این توسعه خانواده سنتی به مدرن تبدیل می‌شود اما مدیریت این تغییر که آیا خانواده به سمت دینی، ضد مدرن یا غیر دینی، است، بر عهده ما است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ظرفیت و سطح اشتغال و دانش

بانوان به سرعت در حال پیشرفت است، ابراز کرد: رویکرد خانواده به تناسب در حال تغییر است و در شرایط فعلی، خانواده‌های ایرانی به سمت تک فرزندی، حرکت می‌کند و در این مسیر در کنار آموزش و پرورش باید از دیگر نهادهای تأثیر گذار متفکر و کارشناس حوزه‌های مختلف به خصوص دینی نیز کمک گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار