برگزاری جشنواره بین المللی قصه گویی

تهران (پانا) - " آینده ساختنی است"، این شعار بیست و دومین جشنواره بین المللی قصه گویی ادبی در کانون پرورش فکری نوجوانان بود که هر سال در بعضی از استان های تهران برگزار می شود.

کد مطلب: ۹۸۸۵۴۴
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری جشنواره بین المللی قصه گویی

این جشنواره امسال در 31 استان با حضور محمدرضا زمردیان، معاون فرهنگی کانون پرورش فکری، سروش صحت، بهرام شاه محمدلو، علی خانجانی، افسون امینی، مجید توکلی و رابطین و نمایندگان انجمن قصه گویی برگزار و از پوستر و فراخوان جشنواره رونمایی شد. اختتامیه این جشنواره در آخرین روز پاییز و در شب یلدا و در دو بخش قصه گویی صحنه‌ای و ۹۰ ثانیه‌ای برگزار شد.

همچنین بخش صحنه‌ای در دو بخش مسابقه ملی و بین‌المللی برگزار شد. شرکت‌کنندگان بخش مسابقه ملی دختران و پسران شامل نوجوانان ۱۲ تا ۱۸ سال، زنان و مردان شامل ۱۸ سال به بالا و مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‎ها بودند و بخش های جشنواره متشکل از: سنتی، قصه‌هایی از روزگاران کهن، تاریخ، سنت‌ها، مذهب، آداب، قهرمانی‌ها و... از منابع شفاهی یا کتبی بود.

در بخش قصه‌های ۹۰ ثانیه‌ای هم‌ مانند دوره قبل تمامی گرو‌های سنی از سراسر کشور می‌توانستند با موضوع «قصه زندگی من» در فیلمی به مدت ۹۰ ثانیه، امیدها ، شادی‌ها و آرزو‌های زندگی خود را به شیوه‌ای مستندگونه روایت کنند.

*اشکان حاسبی، دانش آموز خبرنگار منطقه10

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار