با حضور مدیر سازمان دانش آموزی کهگیلویه و بویراحمد:

دهمین دوره انتخابات مجلس دانش آموزی شهرستان بویراحمد برگزار شد

یاسوج (پانا) - دهمین دوره انتخابات مجلس دانش آموزی با حضور مدیر سازمان دانش آموزی استان در سالن اجتماعات اداره آموزش و پرورش بویراحمد برگزار شد.

کد مطلب: ۹۸۸۵۳۳
لینک کوتاه کپی شد
دهمین دوره انتخابات مجلس دانش آموزی شهرستان بویراحمد برگزار شد

مدیر سازمان دانش آموزی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه از وظایف اصلی و اساسی سازمان دانش آموزی تربیت اجتماعی دانش آموزان است بیان کرد: تربیت اجتماعی موضوعات متنوع دارد تا امروز بالغ بر 40 برنامه در بحث فعالیت های اجتماعی و تربیتی برای دانش آموزان تعریف شده است.

سید نظام مرادی مجلس دانش آموزی را یکی از تشکل های مهم در سازمان دانش آموزی عنوان کرد و گفت: در مجلس دانش آموزی دانش آموزان با مشارکت و همکاری داوطلبانه ، مهارتهای اساسی از قبیل حل مسئله ، مسئولیت پذیری ، رقابت سالم و تصمیم گیری را فرا می گیرند که این امر باعث می شود آنها برای خود فردایی بهتر بسازند .

او افزود: امسال برای اولین بار مجمع مشورتی اعضاء شورای دانش آموزی استان در قالب پارلمان دانش آموزی نیز تشکیل خواهد شد .

مرادی خبرگزاری پانا را یکی دیگر از تشکل های مهم سازمان دانش آموزی دانست و خاطر نشان کرد: امروز شما خبرنگارانی در صدا و سیما و رسانه ها می بینید که مشغول فعالیت در سرویس های مختلف سیاسی و اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی هستند اکثر اینا با توجه به علاقه ای که به کار خبرنگارانی داشتند از همان دوران دانش آموزی و در مدرسه فعالیت خود را آغاز کردند و دوره های آموزشی و حرفه ای را دیدند.

مدیر سازمان دانش آموزی استان گفت: خبرگزاری پانا یک خبرگزاری قانونی و رسمی است که مختص دانش آموزان است و این ظرفیت دارد برای دانش آموزان علاقمند به خبرنگاری دوره های متعدد آموزشی و حرفه ای برگزار کند.

در ابتدای این برنامه معاون پرورشی و رئیس سازمان دانش آموزی شهرستان بویراحمد اظهار داشت:دهمین دوره انتخابات مجلس دانش آموزی شهرستان بویراحمد با حضور 52نفر دانش آموز، تعداد 12 نفر دانش آموز (پسر) و 40نفردانش آموز( دختر) برگزار شد، این دانش آموزان هر کدام منتخب شورای دانش آموزی از یک مدرسه هستند که به مرحله شهرستانی راه پیدا کرده اند.

سید قدرت موسوی ارشد گفت: پس از انتخاب افراد منتخب و رأی گیری، تعداد5 دختر و 5 پسر بعنوان نفرات برگزیده به استان جهت انتخابات مجلس دانش آموزی استان معرفی می گردند.

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش بویراحمد با بیان نقش و اهمیت این جلسه اظهار کرد: دانش آموزان از طریق مجلس دانش آموزی تمرین دموکراسی، خوب صحبت کردن و مشورت کردن را یاد می گیرند.

موسوی ارشد گفت: یکی از ساحت های سند تحول بنیادین، ساحت سیاسی و اجتماعی است و یکی از جاهایی که دانش آموزان باید تربیت سیاسی و اجتماعی را یاد بگیرند همین شورای دانش آموزی و مجلس دانش آموزی است.

مجلس دانش آموزی یک نهاد صنفی مشورتی است که دانش آموزان در خصوص مباحث دانش آموزی بحث و تبادل نظر می کنند و نظرات خود را در قالب سند تدوین و به مراجع تصمیم گیری ارائه می دهند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار