سازمان دانش‌آموزی، یک آموزش و پرورش غیر رسمی است

شیراز (پانا) - مشاور رئیس سازمان دانش‌آموزی کشور، در شیراز، با تاکید بر اینکه سازمان دانش‌آموزی پاسخگوی نیازهایی است که مدرسه قادر به پاسخگویی آن نیست گفت: سازمان دانش‌آموزی، سازمانی چابک است که خارج از بروکراسی اداری با دانش‌آموزان و برای دانش‌آموزان فعالیت می‌کند.

کد مطلب: ۹۸۸۴۷۲
لینک کوتاه کپی شد
سازمان دانش‌آموزی، یک آموزش و پرورش غیر رسمی است

علی نقی یزدان‌پناه امروز در جمع مربیان و اعضای سازمان دانش‌آموزی فارس در شیراز، برنامه‌ریزی "با دانش‌آموزان" و اجرا "با دانش‌آموزان" را سرلوحه اهداف این سازمان برشمرد و افزود: بین "با دانش‌آموز " و "برای دانش‌آموز" فرق بسیار است و مربی در سازمان دانش‌آموزی یک مداخله‌گر نیست بلکه یک ناظر است که همواره از طریق تربیت به روش همسالان تغییر رفتاری را ایجاد می‌کند.

او استان فارس را یکی از مجموعه‌های فعال و پویا در سازمان دانش‌آموزی برشمرد و افزود: خوشحالیم که مدیریت استان تمام همت خود را بر تربیت اعضا و مربیان نهاده و در این راستای طرح‌های ابتکاری بسیاری را به کار برده است.

یزدان‌پناه افزود: ما باید در سازمان نیازهای دانش‌آموزان را احصاء کنیم و تا خروجی دانش‌آموزان به فردی با مهارت تبدیل شود تا گفت‌وگو، صبر، مدارا و آستانه تحمل را در آنان افزایش دهد.و این واژه‌ها با حرف امکان‌پذیر نیست بلکه در عمل یادگرفته می‌شود.

او سازمان دانش‌آموزی را یک آموزش و پرورش غیر مستقیم عنوان کرد که چگونه زندگی کردن را به دانش‌آموزان منتقل می‌کند.

مشاور رئیس سازمان دانش‌آموزی کشور ادامه داد: دانش‌آموزان به دنبال کسب هویت هستند و واگذاری مسوولیت به دانش‌آموزان نقش مهمی در هویت‌بخشی آنان دارد.

یزدان‌پناه اظهار داشت: سازمان دانش‌آموزی می‌تواند بهترین مکمل برای آموزش‌وپرورش رسمی باشد و این سازمان تاسیس شده تا به عنوان مکمل، در ساختار خودش به دانش‌آموز نقش بدهد و مهارت‌های زندگی را به آنان بیاموزد.

او از مربیان خواست تا اول تعالیم و منش‌های تربیتی سازمان را روی خودشان پیاده کنند و سپس به عنوان یک مربی و به شیوه تربیتی غیرمستقیم دانش‌اموزان را تربیت کند.

او تاکید کرد: حوزه تربیت حوزه رفتاری است و رفتار در عمل خودش را نشان میدهد نابراین شما مربیان باید عامل به گفتار خود باشید تا کلام شما در ذهن دانش‌اموزان تاثیر بگذارد.

او خطاب به معلمان گفت: "فرصت زندگی کردن با دانش‌آموزان را از دست ندهید، انسان از کوچکی کردن است که بزرگ می‌شود .

او با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب گفت: شاه بیت بیانیه گام دوم انقلاب جوانگرایی است، باید برنامه‌ریزی‌ها به سمتی باشد که مربیان جوان و با انگیزه ساختار تشکیلات سازمان دانش‌آموزی را در بین دانش‌آموزان پیاده کنند.

در ادامه این جلسه مربیان و اعضا تشکیلات پیشتازان سازمان دانش‌آموزی فارس دیدگاه‌ها و نظرات خود را در خصوص افزایش بهره‌وری در فعالیت‌های سازمان بیان کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار