استاندار زنجان:

هنر عامل وحدت و انتقال فرهنگ بین تمدنهاست

زنجان (پانا) - استاندار زنجان در دیدار با رئیس منطقه ای صنایع دستی آسیا و اقیانوسیه و نمایندگان سازمان جهانی صنایع دستی یونسکواظهار داشت، استان زنجان استانی زیبا، با فرهنگ و تمدن غنی است که خواستگاه برخی صنایع دستی همچون ملیله است.

کد مطلب: ۹۸۸۴۱۲
لینک کوتاه کپی شد
هنر عامل وحدت و انتقال فرهنگ بین تمدنهاست

فتح الله حقیقی با بیان که هنر و صنایع دستی، گردشگری و میراث فرهنگی از محورهای مورد توجه برای توسعه استان است افزود: بنای تاریخی گنبد سلطانیه، مردان نمکی و بازار سنتی از آثار دیدنی و مطرح زنجان است که شهرت جهانی نیز دارند و تمام تلاش ما این است تا بتوانیم ملیله را نیز که ثبت ملی شده به ثبت جهانی برسانیم.
او اعطای تسهیلات ارزان قیمت برای هنرمندان،ثبت آثار هنرمندان در کوتاهترین زمان و همچنین واگذاری زمین برای ایجاد مکانی برای ارائه صنایع دستی را از اقدامات اثر گذار در حمایت از هنرمندان استان برشمرد و تأکید کرد: اولویت ما در استان زنجان حمایت از هنرمدان است چرا که اعتقاد داریم با زبان هنر میتوان فرهنگ غالب استان زنجان و ایران را که همان صلح و دوستی است به جهانیان منتقل کنیم و نمایندگان سازمان جهانی میراث فرهنگی نیز در این راه وظیفه خطیری دارند.
استاندار زنجان همچنین معاون عمرانی خود، شهردار زنجان و مدیرکل میراث فرهنگی استان را موظف کرد تا تدابیر لازم را برای ثبت جهانی ملیله بیاندیشند.
در این دیدار خانم هجاوی رئیس منطقه ای صنایع دستی آسیا و اقیانوسیه و آقای کوین ازنمایندگان سازمان جهانی صنایع دستی یونسکو ضمن قدردانی از اقدامات صورت گرفته در استان زنجان در حوزه صنایع دستی گفتند: در دور روزی که در استان زنجان بودیم از کارگاهها و مراکز آموزش ملیله بازدید کردیم و یقین داریم زنجان ظرفیت لازم را برای تبدیل شدن به شهر جهانی ملیله را دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار