ستاری خبر داد: آمادگی شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها برای همکاری با آموزش‌ و پرورش

تهران (پانا) - معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور در نشست با اعضای شورای معاونان وزارت آموزش‌ و پرورش از آمادگی شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها برای همکاری با وزارت آموزش و پرورش خبر داد.

کد مطلب: ۹۸۸۳۹۳
لینک کوتاه کپی شد
ستاری خبر داد: آمادگی شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها برای همکاری با آموزش‌ و پرورش

به گزارش روابط عمومی وزارت آموزش‌ و پرورش، سورنا ستاری در دیدار با اعضای شورای معاونان وزارت آموزش‌ و پرورش که صبح امروز در سالن کنفرانس دفتر وزیر برگزار شد، گفت: «باید ارزیابی از هدف آموزش دانش‌آموزان داشته باشیم که برای پاسخ به این پرسش نیازمند یک مدل بومی هستیم. در حال حاضر مدل غربی برای دانشگاه داریم و دانشجویان و دانش‌آموزان آموزش‌هایی می‌ببینند که با محیط اطرافشان سنخیتی ندارد. به دنبال برنامه‌های هستیم که آموزشی به دانش‌آموزان و دانشجویان داده شود که مشکلات جامعه را برطرف کند و بومی‌سازی شده باشد.»

ستاری با بیان اینکه باید نظام آموزشی نوین را در کشور بومی کنیم، گفت: «با همکاری بین وزارت آموزش‌ و پرورش و معاونت علمی و فناوری الگوسازی انجام دهیم و منظورمان از آموزش را تعریف می‌کنیم تا نشان داده شود آموزش مدنظر ما چیست. در حال حاضر تنها مشکل مالی نیست بلکه مسئله نوع تفکر است که باید حل شود و اینکه مشخص شود هدف از آموزش دانش‌آموزان چیست.»

او با بیان اینکه پژوهش‌سراها تجربه موفقی است که با آموزش‌ و پرورش داشته‌ایم، گفت: «در فرایند تجهیز پژوهش‌سرا تمام تجهیزات ایرانی خواهند بود و درخواست می‌کنم تا در آموزش‌ و پرورش توجه ویژه‌ای به پژوهشسراها شود. باید شبکه آزمایشگاهی در آموزش‌وپرورش ایجاد کنیم تا پژوهشسراها فعال‌تر شوند و محققان بتوانند برای استفاده از تجهیزات به پژوهش‌سراها مراجعه کنند.»

معاون علمی و فناوری ببه مدارس استعدادهای درخشان اشاره کرد و گفت: «باید مشخص شود که برای دانش‌آموزان سمپاد چه برنامه‌ای در نظر گرفته خواهد شد و البته به این معنی نیست که برچسب نخبه داشته باشیم. بسیاری از شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها آمادگی همکاری با آموزش‌ و پرورش را دارند. همچنین توسعه استارتاپ‌های خدماتی می‌تواند به آموزش‌ و پرورش کمک کند البته نه با هدف اینکه آموزش‌ و پرورش پولی پرداخت کند.»

او افزود: «استارتاپ‌هایی داریم که در حوزه خدماتی و تکنولوژی می‌توانند به‌ خوبی آموزش‌ و پرورش را کمک کنند.»

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهروی به تکنولوژی‌های ساخت مدارس هم اشاره کرد و گفت: «ایده‌های متعدد در ساخت مدارس داریم که می‌توانید به‌جای کانکس از آن‌ها استفاده شود و در مدت کوتاهی مدارس ساخته شوند.»

ستاری در پایان افزود: «در زمینه‌های الگوسازی، مشخص شدن هدف و تکلیف پژوهش‌سراها، مدارس استعدادهای درخشان و طرح شهاب آمادگی همکاری با وزارت آموزش‌ و پرورش هستیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار