سیستان و بلوچستان نیازمند اشتغال زایی ویژه ای است

زاهدان(پانا) - نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: سیستان و بلوچستان استانی است که بسیار زیاد نیازمند اشتغال است و بارها گفته ام که وضعیت کنونی زیبنده این استان نیست.

کد مطلب: ۹۸۸۲۹۶
لینک کوتاه کپی شد
سیستان و بلوچستان نیازمند اشتغال زایی ویژه ای است

امام جمعه زاهدان در دیدار با مدیرکل و اعضای اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ضمن خیرمقدم اظهار کرد: ما باید بررسی کنیم که اقدامات صورت گرفته اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی تا چه میزان در استان تاثیرگذاری داشته است.
نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان تصریح کرد: سیستان و بلوچستان استانی است که بسیار زیاد نیازمند اشتغال است و بنده نیز بارها گفته ام که وضعیت کنونی زیبنده استان نیست و کار مجموعه شما بسیار ارزشمند است و البته این تنها شامل اداره شما نمی شود و نیازمند تلاش چندین مجموعه است.
او خاطرنشان کرد: از خداوند منان برای شما در راستای تلاش در جهت خدمت به مردم توفیق روزافزون را دارم.
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان نیز در این جلسه ضمن بیان گزارشی از اقدامات آن اداره کل اظهار کرد: در هشت ماه ابتدایی امسال حدود ۲۱ درصد، آمار شکایات مربوط به کار و بیمه وارده به اداره ما نسبت به سال قبل کاهش پیدا کرده که در این راستا ما تلاش کردیم حل و مصالحه را پیش از دادخواست و شکایت با توافق، حل و فصل نماییم.
او ادامه داد: ما در امور اجتماعی بحث رفاهی، ورزش کارگری، خانه های بهداشت کارگری، طرح کاج و ... را پیگیری کردیم که خانه های بهداشت کارگری موجب بالا رفتن راندمان کاری و کاهش آسیب ها شده است.
جهاندیده بیان کرد: با دستور مقام معظم رهبری ۱ و نیم میلیارد دلار از صندوق توسعه ارزی برای ایجاد اشتغال روستایی به کارگیری شد که از این میان ۶۵۹ میلیارد تومان استان سیستان و بلوچستان سهمیه استان سیستان و بلوچستان بود که ما نیز بر طبق آن تلاش کردیم تا بررسی را برای بهتر انجام شدن انجام دهیم که نگاه ما به چند مسئله مانند جلوگیری از مهاجرت روستاها، بازگشت به روستاها و ... بود.
او خاطرنشان کرد: استان سیستان و بلوچستان رتبه سوم جذب بودجه در کشور داراست و ما حدود ۴۵۰ میلیارد تومان دریافت کرده ایم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار