نابرابری قیمت میوه ها در شهرک مشیریه منطقه۱۵

تهران (پانا) - شب یلدایی داشتیم که با همه خاطرات خوبش اما عده ای از مردم از قیمت ها ناراضی بودند. ابتدا به سراغ سه میوه فروشی رفتم که هرکدام با قیمت های مختلفی میوه میفروختند و البته تخفیف هم میدادند.

کد مطلب: ۹۸۸۲۷۹
لینک کوتاه کپی شد
نابرابری قیمت میوه ها در شهرک مشیریه منطقه۱۵

گفت و گویی با میوه فروش اول درباره قیمت میوه ها داشتم. او گفت: قیمت میوه ها افزایش داشته هرکدام ۱۰۰۰ یا ۱۵۰۰ تومان اما هرکسی که میوه زیاد بخره به مناسبت شب یلدا ۲۰ % تخفیف میدهیم. این میوه فروش به گفته خودش از یک روز قبل از شب یلداتا زمان تهیه گزارش نزدیک به ۱۱۰۰ نفر مشتری داشته است.

به سراغ میوه فروش دوم رفتم و از او درباره قیمت ها پرسیدم و او گفت: قیمت میوه ها فقط انار و موز گران شده است. پر فروش ترین میوه های ما انار و پرتقال و هندوانه بوده است. همانطور که میبینید ما برای همه ی میوه هایمان تخفیف داریم ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ تومان. مثلا جایی انار رو بدهد ۱۱۰۰۰ تومان ما میدهیم ۹۰۰۰ تومان.
این میوه فروشی هم نزدیک به ۱۵۰۰ تا متری داشته است.

و در ادامه به سراغ میوه فروشی سوم رفتم که نظراتش از همه جالب تر بود و میگفت میوه ها اصلا گران نشده است. او گفت: قیمت میوه ها سال های گذشته افزایش قیمت داشته اما امسال میوه ها اصلا گران نشده و افزایش قیمت نداشته و ما به مناسب شب یلدا فقط میوه هایی مثل انار و هندوانه رو تخفیف میدهیم.

این میوه فروشی از دیروز تا به الان نزدیک به ۳۰۰۰ مشتری داشته است.

به سراغ مردم رفتم و از آن ها دلیل این نابرابری را پرسیدم و آن ها در پاسخ گفتند: چون نظارت نمیشود این مشکلات پیش می آید. اگر نظارت باشد هرکس با هر قیمتی خواست کالایش را نمیفروشد.

*آرزو مرادی، دانش آموز خبرنگار منطقه ۱۵

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار