معاون علمی رئیس‌جمهور:

۴۰۰ هزار شغل برای قشر تحصیلکرده در سال آینده ایجاد می‌شود

تهران (پانا) - ستاری از ایجاد ۴۰۰ هزار شغل برای قشر تحصیلکرده در سال آینده خبر می‌دهد و می‌گوید تلاش اصلی معاونت علمی و فناوری مقابله با تحریم از طریق فعالیت‌های اقتصادی شرکت‌های دانش بنیان است و امید است این مهم در سال آینده شتاب بیشتری پیدا کند.

کد مطلب: ۹۸۸۱۹۰
لینک کوتاه کپی شد
۴۰۰ هزار شغل برای قشر تحصیلکرده در سال آینده ایجاد می‌شود

به گزارش خانه ملت، سورنا ستاری در خصوص وضعیت بودجه شرکت‌های دانش‌بنیان در لایحه بودجه سال 99، گفت: اگرچه در شرایط تحریم منابع بودجه‌ای برای سال آینده ناچیز است اما خوشبختانه منابع خوبی از صندوق توسعه ملی برای امور علمی و فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان پیش بینی شده است که اگر تحقق پیدا کند در این حوزه مشکل بودجه‌ای نخواهیم داشت.

وی ادامه داد: تلاش اصلی معاونت علمی و فناوری مقابله با تحریم از طریق فعالیت‌های اقتصادی شرکت‌های دانش بنیان است و امید است این مهم در سال آینده شتاب بیشتری پیدا کند.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور مطرح کرد: اکنون در حوزه بیوتکنولوژی یک میلیارد دلار ارزش واردات داروهایی است که در داخل ساخته می‌شوند و برای سال آینده فقط در حوزه بیوتک یک و نیم میلیارد دلار کاهش واردات را (در طرح‌های مختلف) هدفگذاری کردیم یعنی به میزان واردات طرح تعریف کرده‌ایم.

رئیس بنیاد ملی نخبگان خبر داد: همچنین پیش بینی می‌شود سال آینده در حوزه دانش‌بینان، 400هزار شغل برای افراد تحصیلکرده ایجاد شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار