حضور وزیر آموزش و پرورش در یکی از مدارس منطقه تبادکان مشهد

حاجی میرزایی: مدرسه باید با جامعه اطراف خود در ارتباط تنگاتنگ باشد

مشهد (پانا)-وزیر آموزش و پرورش در حاشیه بازدید از "دبستان باقریه" در منطقه تبادکان مشهد ، با حضور در جمع همکاران فرهنگی شاغل در این مدرسه گفت : مدرسه باید کانون یادگیری و عرضه‌ای برای ارتباط نزدیک با خانواده‌ها باشد.

کد مطلب: ۹۸۸۱۲۷
لینک کوتاه کپی شد
حاجی میرزایی: مدرسه باید با جامعه اطراف خود در ارتباط تنگاتنگ باشد

محسن حاجی میرزایی در این نشست صمیمانه که صبح روز شنبه برگزار شد گفت: با افکار و اندیشه‌ها و تلاش‌معلمان که سرمایه اصلی آموزش و پرورش هستند می‌توان حرکت‌های بزرگی انجام داد و نسلی را تربیت کرد که در آینده برای کشور مفید باشند.
او بیان کرد: وقتی در جمع معلمان مدارس قرار می‌گیریم، متوجه ظرفیت‌های عظیمی که در این قشر وجود دارد می‌شویم و تمام مشکلاتی که امروز در این جمع مطرح شد واقعی است که از دید ما هم پنهان نبوده است، ولی متاسفانه باید اذعان کنیم ما در این سال‌ها مشکلات آموزش و پرورش را بهجای حل‌کردن، حمل کرده‌ایم و در دوره‌های زمانی مختلف با آن درگیر بوده‌ایم.


او ادامه داد: آثار نقایصی که امروز وجود دارد می‌تواند تهدید جدی برای نظام تعلیم و تربیت ما باشد و تنها تلاش و همت معلمان است که کمی از اثرات مشکلات و تنگناها را کاهش می‌دهد.


حاجی میرزایی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تاکید بر این که مدرسه باید یک عنصر زنده در محلات باشد و با جامعه اطراف خود ارتباطی تنگاتنگ داشته باشد تاکید کرد: زمانی آموزش و پرورش در جایگاه اصلی خود قرار می‌گیرد که مدرسه کانون یادگیری و عرصه‌ای برای ارتباط نزدیک با خانواده و محیط خود باشد و در مجموع باید تعلیم و تربیت را به یک عنصر کارکردی تبدیل کنیم.

به‌دنبال این هستیم که معوقات معلمان را کاهش دهیم

وزیر آموزش و پرورش در بخش دیگری از این جلسه با اشاره به اینکه بودجه آموزش و پرورش در سال ۹۹ در حدود ۲۳ درصد رشد داشته است، ولی با همین افزایش هم نمی‌توانیم معوقات خود را پرداخت کنیم تصریح کرد: تلاش می‌کنیم به تدریج چالش‌ها را پشت سر بگذاریم اما باید در نظر داشته‌باشیم مجموعه کشور در شرایط سختی قرار دارد و ما در همین وضعیت باید به دنبال بهبود کیفیت کار در آموزش و پرورش باشیم و به دنبال کاهش حجم معوقات پرداختی به معلمان هستیم.
او همچنین در خصوص مشکلات کمبود فضا و نیروی انسانی در مناطق حاشیه شهر مشهد از جمله منطقه تبادکانگفت: چند استان با توجه به تعداد بالای دانش‌آموز سرانه‌فضای آموزشی کمتر از متوسط کشور دارند و بر همین اساس تمام تمرکز ما رساندن آنها به سرانه میانگین کشوری است.
حاجی میرزایی در پایان ضمن تقدیر مجدد از تلاش‌های معلمان، روحیه سرزندگی و خلاقانه آن ها را بهترین نیرو برای رشد تعلیم و تربیت دانست و گفت: قطعا آموزش و پرورش بدون همراهی و اندیشه معلمان خود، توان چیره شدن بر مشکلات خود را ندارد.
گفتنی است در ابتدای این جلسه قاسمعلی خدابنده مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی، علی سعیدی رئیس اداره آموزش و پرورش تبادکان و سه تن از معلمان دبستان باقریه به بیان نظرات و دیدگاه های خود پرداختند.
همچنین وزیر آموزش و پرورش صبح امروز در مراسم صبحگاه دانش ِآموزی این مدرسه شرکت و از برنامه ورزش صبحگاهی دانش آموزان دیدن کرد.
بازدید از سالن ورزشی احداث شده ویژه دانش آموزان دبستان باقریه و همچنین نمایشگاه دستاوردهای نهضت سوادآموزی استان خراسان رضوی از دیگر برنامه های حضور وزیر آموزش و پرورش در دبستان باقریه بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار