تبدیل مدرسه تاریخی پورسینا به موزه صفویه‌شناسی

اردبیل (پانا) - مدیرکل میراث فرهنگی اردبیل با بیان اینکه احیای دروازه عالی‌قاپو پس از 7 دهه مهمترین کار میراث فرهنگی در این مدت کوتاه است از ساماندهی صحن قزل‌باش بقعه شیخ صفی الدین خبرداد و گفت: از این محل برای ایجاد پاتوق فرهنگی استفاده خواهد شد.

کد مطلب: ۹۸۸۱۰۹
لینک کوتاه کپی شد
تبدیل مدرسه تاریخی پورسینا به موزه صفویه‌شناسی

نادر فلاحی، مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری اردبیل در گفتگو با خبرنگاران به تشریح اقدامات انجام شده در ۱۸ ماه گذشته در خصوص مرمت و بازسازی بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی پرداخت و گفت: احیای دروازه عالی‌قاپو پس از 7دهه مهمترین بخش بازسازی این بقعه تاریخی و ارزشمند است.

او از ساماندهی صحن قزل‌باش مجموعه شیخ صفی‌الدین خبر داد و گفت: از این محل برای ایجاد پاتوق فرهنگی و بازارچه صنایع دستی استفاده خواهد شد.

فلاحی در ادامه سخنان خود به استحکام بخشی و بازسازی مدرسه تاریخی پورسینا نیز اشاره کرد و گفت: از این محل نیز برای ایجاد موزه صفویه‌شناسی و پاتوق‌هنری برای هنرمندان استفاه خواهد شد.

مدیر کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان با بیان اینکه بازگشایی حمام‌شیخ به عنوان موزه صنایع‌دستی به میدان در واقع تعریف مسیر جدید در داخل مجموعه است،گفت: ایجاد نمایشگاه دائمی معرفی جاذبه‌های گردشگری استان از جمله اقدامات انجام‌گرفته در 18 ماه گذشته برای بازسازی و استفاه بهینه از این مجموعه تاریخی در اردبیل است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار