ضرورت استفاده از تمامی ظرفیت‌ها در حوزه پژوهش

مراغه (پانا)-معاون سیاسی فرماندار مراغه با تاکید بر ضرورت استفاده از تمامی ظرفیت‌ها در حوه پژوهش عنوان کرد: مراغه یکی از شهرستان‌هایی است که در حوزه علم و دانش پیشتاز بوده و این ظرفیت‌ها باید در راستای توسعه شهرستان به کار گرفته شود.

کد مطلب: ۹۸۸۰۰۷
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت استفاده از تمامی ظرفیت‌ها در حوزه پژوهش

موسی شعفی در مراسم تجلیل از پژوهشگران و فعالان عرصه تحقیق و پژوهش شهرستان مراغه اظهار کرد: توجه به حوزه پژوهش بهویژه در مدارس یکی از اصلی‌ترین نیازهای امروز کشور است و باید به این موضوع در مدارس توجه داشته باشیم چرا که آموزش بدون توجه به پژوهش نتیجه بخش نیست.
او گفت: ایجاد و احیای تفکر پژوهش در میان دانشجویان و دانش‌آموزان باید در اولویت آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها باشد و باید در این زمینه به سمت عمل‌گرایی حرکت کرد.
شعفی ادامه داد: هدف از پژوهش باید تعالی و ارتقای کشور باشد و این موضوع با فعال‌سازی پژوهش در مدارس و دانشگاه‌ها امکان‌پذیر است.
معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش مراغه نیز در این مراسم گفت: ریشه و اساس تحقیق و پژوهش تفکر است و تفکر ضامن توسعه هر کشوری است.
رضا آسیابی افزود: پژوهش در کنار آموزش یکی از اصلی‌ترین اهداف آموزش و پرورش است و باید پژوهش با روح و انگیزه دانش آموزان آمیخته شود.
او همچنین تاکید کرد: تشکیل پژوهش‌سراها یکی از ظرفیت‌هایی است که در آموزش و پرورش وجود دارد و باید نهایت استفاده را از این مجموعه داشته باشیم.
او بیان کرد: خوشبختانه کتاب‌های درسی، رویکرد و محتوای تحقیقی و پژوهشی دارند و این میتواند در شناسایی استعدادها و همچنین پرورش دانش‌آموزان پژوهش‌محور موثر واقع شود.
در این مراسم از دانش آموزان و معلمان برتر و مقام آور در حوزه تحقیق و پژوهش نیز تجلیل شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار