هوای آلوده، مدارس ابتدایی کاشان را تعطیل کرد

کاشان (پانا) - رییس مرکز مدیریت بحران فرمانداری کاشان از تعطیلی مدارس ابتدایی، مراکز پیش دبستانی و مهد کودکهای شهر کاشان و مناطق خزاق، راوند و طاهر آباد به علت آلودگی هوا خبر داد. این رویداد، به‌منظور مدیریت، کنترل و جلوگیری از افزایش آلاینده‌ها و مشکلات ناشی از آلودگی هوا انجام شده‌است.

کد مطلب: ۹۸۷۹۹۹
لینک کوتاه کپی شد
هوای آلوده، مدارس ابتدایی کاشان را تعطیل کرد

به گزارش روابط عمومی فرمانداری کاشان، جواد مزروعی اظهار کرد: بنا به مصوبه‌ کارگروه ویژه آلودگی هوای استان اصفهان، مهدهای کودک، پیش دبستانی‌ها و دوره‌های ابتدایی در نواحی ششگانه شهر اصفهان و مناطق آموزش و پرورش زرین‌شهر، فولادشهر، باغ‌بهاداران، خمینی‌شهر، نجف‌آباد، شاهین‌شهر، فلاورجان، پیربکران، بُرخوار، مبارکه و کاشان تعطیل است.
او عنوان کرد: شهروندان و به ویژه گروه‌های در معرض خطر و حساس مانند کودکان، سالمندان، مادران باردار و مبتلایان به بیماری‌های قلبی و ریوی باید در شرایطی که آلودگی هوا از مرز سالم عبور می‌کند، توصیه‌ها و مراقبت‌های بهداشتی و تغذیه‌ای لازم را به‌کار گیرند و در صورت امکان از حضور در مکان‌های باز خودداری کنند.
او تصریح کرد: افراد دارای بیماری انسداد دستگاه تنفسی، آسم و بیماری‌های قلبی، عروقی بیشتر از دیگران باید نکات را رعایت کرده و با خودداری از فعالیت در فضاهای باز، در منزل استراحت کنند.
رییس مرکز مدیریت بحران فرمانداری کاشان گفت: شاخص کیفی هوا، معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر منوکسید کربن، دی اکسیدگوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، ازن و ذرات معلق کوچکتر از ۱۰ میکرومتر را تبدیل به یک عدد بدون واحد می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.
مزروعی افزود: شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.
لازم به‌ذکر است، در آذرماه شهرستان کاشان نه روز ناسالم برای گروه‌های حساس و سه روز ناسالم برای عموم شهروندان داشت و به همین علت، چهار روز مدارس این شهرستان تعطیل شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار