۲۲ بهمن اسامی قطعی نامزدهای انتخابات مجلس اعلام می‌شود

بیرجند(پانا) ـ معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: فرایند رسیدگی و بررسی لیست تایید صلاحیت یا رد داوطلبان انتخابات مجلس یازدهم تا روز ۲۲ بهمن امسال ادامه دارد و پس از آن اسامی قطعی نامزدها اعلام می‌شود.

کد مطلب: ۹۸۷۷۷۵
لینک کوتاه کپی شد
۲۲ بهمن اسامی قطعی نامزدهای انتخابات مجلس اعلام می‌شود

ناصر خوش خبر در دومین نشست تخصصی اصحاب رسانه خراسان جنوبی با محوریت مشارکت حداکثری در انتخابات افزود: تاکنون هفت نفر از داوطلبان حوزه‌های انتخابیه خراسان جنوبی انصراف خود را اعلام کرده‌اند و تا ۲۲ بهمن ماه امکان تغییر در لیست تایید صلاحیت شدگان وجود دارد.

وی با اشاره به برنامه زمان‌بندی انتخابات گفت: روز گذشته پایان زمان بررسی صلاحیت داوطلبان در هیات‌های اجرایی بوده است.

رییس ستاد انتخابات استان خراسان جنوبی با بیان اینکه هشت نفر از معتمدان مردم در هیات‌های اجرایی حضور دارند افزود: روز گذشته صلاحیت ۱۲۷ داوطلب استان در مراکز حوزه‌های انتخابیه توسط هیات‌های اجرایی پایان یافت و مشخص شد که چه افرادی تایید صلاحیت یا ردصلاحیت شده‌اند.

وی افزود: از امروز فرمانداران مراکز حوزه‌های انتخابیه موظف هستند به صورت کتبی و محرمانه مراتب رد صلاحیت دوطلبانی که در هیات اجرایی تعیین تکلیف شده‌اند، را به فرد اعلام و آن شخص هم چهار روز فرصت دارد که به هیات نظارت استان شکایت کند.

خوش خبر گفت: همچنین فرمانداران مراکز حوزه‌های انتخابیه موظف هستند آنهایی که تایید یا رد صلاحیت شده‌اند را در صورت‌جلسه‌ای به هیات نظارت استان برای بررسی ارایه کنند و ۲۰ روز فرصت است که به این پرونده‌ها رسیدگی شود.

او با اشاره به شرایط موجود کشور ادامه داد: قلم رسانه‌ها، تحلیل و انتقاد کردن منصفانه باید براساس نیم نگاهی به شرایط کشور و پیرامونی باشد تا بتوان به واقعیت‌ها پرداخت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد: این نگاه نیز باید به تقویت نظام اقتدار و جایگاه کشور باشد تا بتوانیم در عرصه‌های مختلف علیرغم تهدیدها و انسدادهایی که توسط بدخواهان جمهوری اسلامی ایجاد می‌شود اثرگذار باشیم.

او با تاکید بر اینکه انتخابات یکی از مولفه‌های تاثیرگذار است گفت: دهه فجر امسال و انتخابات پیش رو از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است لذا باید بتوانیم با مولفه مشارکت حداکثری به مقوله انتخابات برسیم.

خوش خبر با اشاره به برگزاری چندین نشست با گروه‌های مرجع، احزاب، تشکل‌های غیردولتی و غیره گفت: تلاش می‌شود از این طریق در راستای تببین مجلس، جایگاه و نقش آن در برنامه‌های کشور از همه ظرفیت‌های استفاده کنیم که رسانه، دانشجویان، سازمان‌های مردم نهاد، نخبگان، احزاب و غیره از جمله این ظرفیت‌ها هستند.

او با بیان اینکه برای هر گروه برنامه‌هایی در نظر گرفته شده است ادامه داد: باید بتوانیم مجلس کارآمدی را در آینده ترسیم کنیم که در این ارتباط نیاز به آگاهی‌بخشی داریم تا مردم با شناخت قبلی انتخاب درستی داشته باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه معیارهای انتخاب درست باید از طریق گروه‌های تاثیرگذار تبیین شود گفت: از این طریق می‌توانیم مجلسی متعهد، دلسوز، کاربلد و پویا برای افکار عمومی ترسیم کنیم و برای انتخاب افراد شایسته نیز باید معیارهایی همچون مسؤولیت پذیری، توانمندی و قانونمندی معرفی شود.

او با ابراز امیدواری از اینکه زمینه و بستر برای انتخاب اصلح فراهم شود ادامه داد: اگر مردم به ضرورت‌های وجود یک مجلس مقتدر پی ببرند حتما در انتخابات شرکت می‌کنند چون آگاه می‌شوند که مجلس در تعیین سرنوشت آنها تاثیر دارد.

خوش خبر با بیان اینکه فعالیت رسانه‌ها بین‌بخشی است عنوان کرد: از همین رو نیازمند همفکری با رسانه‌ها برای ایجاد شور و نشاط انتخاباتی در استان هستیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار