مدیر کل دفتر آموزش متوسطه فنی،حرفه ای و کاردانش وزارت: تحقق مهارت آموزی نیازمند عزم ملی

بیرجند(پانا) ـ مدیر کل دفتر آموزش متوسطه فنی،حرفه ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش گفت: تحقق فرایند مهارت آموزی نیازمند عزم ملی و تعامل سازنده همه ی دستگاه های اجرایی است.

کد مطلب: ۹۸۷۷۶۰
لینک کوتاه کپی شد
مدیر کل دفتر آموزش متوسطه فنی،حرفه ای و کاردانش وزارت: تحقق مهارت آموزی نیازمند عزم ملی

سید مصطفی آذرکیش در آیین افتتاح نمایشگاه کار آفرینی بیرجند اظهار داشت : کسب مهارت مناسب مهمترین رویداد در مسیر کارآفرینی، و نداشتن مهارت و تخصص به ویژه در میان جوانان مهم‌ترین مانع کارآفرینی است.

او با بیان این که همه ی دستگاه های علمی و اجرایی کشور باید در آموزش مهارت نقش ایفا کنند، تصریح کرد: در این میان شرکت های اقتصادی باید به حمایت بیشتر از مهارت های آموزشی بپردازند.

مدیر کل دفتر آموزش متوسطه فنی،حرفه ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش، کارآفرینی فرایندی حساس و پیچیده است که برای تحقق آن باید از انگیزه بالایی برخوردار بود تا بتوان مشکلات مسیر را تعدیل کرده و موانع را از سر راه برداشت.

آذرکیش، با بیان این که وزارت علوم آموزش مهارت رسمی را برعهده دارد، خاطر نشان کرد: نیروی انسانی ماهر سرمایه های اجتماعی و سرمایه های تولید در خراسان جنوبی و کشور به شمار می روند.

این مقام مسئول در وزارت آموزش و پرورش با اشاره به نقش بی بدیل مهارت آموزی در تولید، ابراز داشت: کارآفرین موفق باید با شناخت موقعیت‌ها و فرصت‌های موجود در بازار، برنامه‌ریزی دقیق داشته و برای پیشرفت و رونق اشتغال و اقتصاد، قدم در این راه بگذارد.

او ادامه داد: برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی باعث ایجاد انگیزه در بدانش آموزان به ویژه هنر جویان هنرستانه ها و توسعه ی فرهنگ کارآفرینی ‌شده و پل ارتباطی مستحکمی میان کارآفرینان با مسئولین و مدیران استان است.

گفتنی است نمایشگاه اشتغال و توسعه کارآفرینی خراسان جنوبی از بیست و هفتم آذر لغایت اول دی ماه 98 در محل نمایشگاه دائمی بیرجد در 130 غرفه برای بازدید علاقمندان باز است که 15 غرفه آن به بیان توانمندی هنرجویان هنرستان های استان پرداخته و در آن محصولات تولیدی هنرجویان استان در عرصه های مختلف به نمایش گذاشته شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار