رویکرد پژوهشگرانه باید در دانش آموزان تقویت شود

سنندج(پانا)- مدیر کل آموزش و پرورش کردستان در مراسم هفته پژوهش استان، بر پژوهش در عمل و اقدام پژوهی تاکید و گفت: باید رویکرد پژوهشگرانه در دانش آموزان تقویت شود .

کد مطلب: ۹۸۷۷۳۶
لینک کوتاه کپی شد
رویکرد پژوهشگرانه باید در دانش آموزان تقویت شود

رشید قربانی مدیر کل آموزش وپرورش استان کردستان ، در مراسم استانی هفته پژوهش و آیین نمادین تجلیل از فرهنگیان و دانش آموزان پژوهشگر که در باشگاه فرهنگیان سنندج برگزار شد، گفت: هر کار و برنامه پژوهشی که انجام می شود، باید در پاسخ به حل مشکلات و تحقق اهداف باشد.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش جزو معدود دستگاه هایی است که اقدامات پژوهشی در آن صورت می گیرد، اظهارداشت: در ساختار تشکیلاتی آموزش و پرورش و در سطوح مختلف، بخش پژوهش پیش بینی شده است.

قربانی با اشاره به اینکه تمام فعالیت های پژوهشی آموزش و پرورش باید مرتبط با معلم و کلاس درس و دانش آموزان باشد، ایجاد بستر لازم برای برنامه های پژوهشی دانش آموزان را یک ضرورت دانست .

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان دامنه فعالیت های پژوهشی را محدود به کلاس درس و دانش آموزان دانست و تصریح کرد: نتایج اقدامات باید از بخش اداری به بخش آموزش معطوف شود .

وی با تاکید بر سوق دادن پژوهش ها به سمت پژوهش در عمل و اقدام پژوهی، گفت: تلاش مجموعه آموزش و پرورش برای تربیت دانش آموزان است، لذا توجه به دانش آموزان در موضوع پژوهش، باعث ایجاد بستر و انگیزه در آنان می شود .

قربانی برگزاری جشنواره های نوجوان و جوان خوارزمی و جابربن حیان را بهترین زمینه برای انجام اقدامات پژوهش محور در بین دانش آموزان ذکر کرد و خواستار تمرکز بر روی دانش آموزان در امر پژوهش شد .

وی افزود: تربیت دانش آموزان خوب، باعث توسعه و پیشرفت کشور می شود .

قربانی دانش را عامل ایجاد قدرت، دانایی و ثروت دانست و گفت: دانش آموزان باید با کسب دانش ،وارد اقدامات پژوهشی شوند .

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان در پایان ضمن تبریک به فرهنگیان و دانش آموزان پژوهشگر برگزیده، از اهتمام و تلاش مسولین و دست اندرکاران امر در اجرای برنامه های هفته پژوهش تقدیر کرد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار