پروانه مافی عنوان کرد:

نگذاریم مجامع بین المللی علیه ما شوند

تهران ( پانا) - وحدت و هم‌صدایی تنها راه عبور از تحریم‌ها است و این مهم باید از دل حاکمیت بیرون بیاید. این را پروانه مافی نماینده مردم تهران در مجلس خواستار شده است.

کد مطلب: ۹۸۷۷۳۱
لینک کوتاه کپی شد
نگذاریم مجامع بین المللی علیه ما شوند

به گزارش ایلنا، پروانه مافی، درباره ساز وکار « FATF» و این‌که عده‌ای عنوان می‌کنند پیوستن به این به این سازمان جهانی نوعی خودتحریمی است، گفت: در موضوع «CFT»، لوایح چهارگانه، کنواسیون‌ها و یا زمینه‌های مشابه که در این خصوص مطرح هستند باید با علم به مسائل روز و جایگاه‌های بین‌المللی که می‌توانیم داشته عمل کنیم. نباید کاری کنیم که این ابزارها علیه ما شوند.

او با بیان این که ما در مقابل مردم مسئول هستیم، گفت: برداشت‌های غلط ممکن است به کیان کشور و سیاست‌های کلی خارجی ما لطمه بزند و نباید اجازه دهیم که چنین چیزی اتفاق بیفتد؛ زیرا ممکن است شرایطی را برای مردم به وجود بیاورد که به سختی بیافتند.

این عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور خاطرنشان کرد: باید توضیح مناسب، تخصصی و قابل فهم و تعامل در مورد این کنوانسیون‌ها داده شود،‌ البته وزرات خارجه تلاش‌های خود را سال‌های متمادی در این باره انجام داده و نظر تخصصی خودش را در جلساتی با مجلس ارائه داده است، مجلس هم تصمیم خود را گرفته و رأی داده است.

او در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در شرایطی که تحریم‌های جدیدی بر کشور اعمال شده است در داخل باید چگونه عمل کنیم که بتوانیم از تحریم‌ها عبور کنیم،‌ بیان کرد: تنها راهی که برای عبور از شرایط تحریم‌ها باید داشته باشیم داشتن انسجام داخلی، گذر از اختلاف سلیقه‌ها، نظرها، دشمنی‌های سیاسی و جناحی و مشکلات داخلی است.

مافی تاکید کرد: اگر بر این مسائل در حوزه مشکلات داخلی چیره شویم هرگز تحریم‌ها نمی‌تواند ما را در محاصره خودش بگیرد.

نماینده مردم تهران با بیان این‌که نباید برنامه‌ریزی برای تحریم‌ها را فراموش کنیم،‌ اظهار کرد: موضوعاتی که برای کشور مطرح می‌شود باید برنامه‌های خودش را داشته باشد. مهم‌ترین مسئله حال حاضر کشور وحدت است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار