مدیرکل فنی‌حرفه‌ای و کاردانش: 545هزار هنر جو در صدهزار هنرستان کشور تحصیل می‌کنند

تهران (پانا) - مدیرکل دفتر آموزش متوسطه فنی‌حرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش خبر داد در سال تحصیلی جاری حدود 545 هزار هنرجوی دخترو پسر کشور در صد هزار هنرستان کاردانش و فنی و حرفه‌ای کشور و 21 رشته تحصیل می‌کنند.

کد مطلب: ۹۸۷۵۵۹
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل فنی‌حرفه‌ای و کاردانش: 545هزار هنر جو در صدهزار هنرستان کشور تحصیل می‌کنند

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان جنوبی، سیدمصطفی آذر کیش پیش از ظهر امروز در گردهمایی کارشناسان و مدیران هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کار دانش این استان که در مرکز آموزشی رفاهی فرهنگیان استان برگزار شد، گفت: مهارت‌آموزی اولین قدم در کاهش نرخ بیکاری و کمک به توسعه کارآفرینی در کشور است.

وی با بیان این مطلب که نشاط جوانان در سایه مهارت‌آموزی و اشتغال پایدار فراهم می‌شود، تصریح کرد: باید با همگام‌سازی هنرجویان هنرستان‌ها با تکنولوژی و تحولات علمی، سطح مهارت و مشارکت ایشان را در امر اشتغال پایدار و کارآفرینی افزایش دهیم.

آذرکیش با اشاره به تصویب 40 میلیار د تومان به توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش و تجهیز هنرستان‌ها در بودجه 98، اضافه کرد: در بودجه 99 نیز این میزان 7 میلیارد تومان رشد دارد.

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه فنی‌حرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش، یک چهارم از 2 درصد درآمد گاز را از دیگر منابع مالی تأمین اعتبار مورد نیاز هنرستان‌های کشور برشمرد و یاد آور شد: دو عامل مهارت‌آموری و کارآفرینی باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

آذرکیش با تأکید بر ایجاد محرک‌ها و مشوق‌ها در هدایت هنرجویان به سمت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و مهارتی، خاطرنشان کرد: ترویج فرهنگ مهارت‌آموزی و کارآفرینی زمینه‌ساز مثبت‌اندیشی، استقلال‌طلبی و بالا رفتن سواد مالی شده و باعث می‌شود نوجوان و جوان ما آینده را بهتر رصد کند و پیش‌بینی بهتری از وضعیت داشته باشد.

او اصلی‌ترین اولویت آموزش و پرورش را مهارت‌آموزی دانش‌آموزان به ویژه هنرجویان دانست و تأکید کرد: یکی از تکالیفی که برای برنامه‌ها بالادستی وجود دارد مشارکت همه دستگاه‌های اجرایی در اهداف سند تحول آموزش و پرورش است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار