رئیس دیوان عدالت اداری: در برخورد با فساد بسیار سخت و قاطع عمل می کنیم

تهران (پانا) - رئیس دیوان عدالت اداری گفت فلسفه کنترل و نظارت، مقابله با فساد است و اقدامات در این حوزه بر مبنای پیشگیری و صیانت صورت می گیرد، لیکن در برخورد با فساد بسیار سخت و قاطع عمل می کنیم.

کد مطلب: ۹۸۷۵۵۴
لینک کوتاه کپی شد
رئیس دیوان عدالت اداری:  در برخورد با فساد بسیار سخت و قاطع عمل می کنیم

به گزارش دیوان عدالت اداری، حجت الاسلام محمد کاظم بهرامی رئیس دیوان عدالت اداری در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل حفاظت و اطلاعات دیوان عدالت اداری، که با حضور حجت الاسلام و المسلمین عبداللهی رییس مرکز حفاظت و اطلاعات قوقه قضاییه برگزار شد، حفاظت و اطلاعات را از ارکان مهم کشور دانست و گفت: یکی از تاثیرگذارترین مراجع، نهاد حفاظت اطلاعات است و باید با اصل قرار دادن موضوع پیشگیری برای حفاظت و صیانت از سرمایه‌ها اقدام کند.

رئیس دیوان عدالت اداری جایگاه حفاظت و اطلاعات را جایگاه بسیار رفیعی دانست و وظایف آن را بسیار سنگین و ارزشمند برشمرد و گفت: حفظ، نگهداری و جلوگیری از هرگونه انحراف و فساد در دستگاه و صیانت از کارکنان از عهده حفاظت برمی آید و همین امر وظیفه این نهاد را سنگین تر کرده است.

بهرامی با اشاره به اقدامات اخیر حفاظت و اطلاعات، آنها را کاملاً مدبرانه و مبتنی بر پیشگیری و جلوگیری از رخنه فساد و ناهنجاری‌ها دانست و افزود: امیدواریم در این عرصه با سلامت و کارآمدی همگی در کنار حفاظت و اطلاعات به وظیفه خود عمل کنیم.

رئیس دیوان عدالت اداری مبارزه با کار چاق‎کن‎ها و دلال‎های قضایی را از مهمترین برنامه های حفاظت و اطلاعات برشمرد و گفت: در بحث مبارزه با کارچاق‎کن‎ها و دلال‎ها اقدامات بسیار خوبی انجام گرفته و ساماندهی مطلوبی به منظور کنترل و نظارت برای مقابله با این افراد صورت گرفته است و اقدامات در این حوزه بر مبنای پیشگیری و صیانت صورت گرفته است، لیکن در برخورد با فساد بسیار سخت و قاطع عمل می کنیم.

وی افزود: فساد اداری در همه جا وجود دارد، یکی از مظاهر فساد هم کسانی هستند که ادعا می‌کنند با راه‌های فراقانونی و ارتباطات خاص می‌توانند کارهایی بکنند، از این آدم‌ها غافل نمانده و برخورد با آنها با جدیت دنبال می‌شود. کارچاق‌کن‌ها با ادعای واهی ارتباط با قضات و کارکنان تشکیلات قضایی، پول می‌گیرند تا در پرونده ها ورود کنند و حفاظت و اطلاعات موظف است فعال‌تر شده تا پای این افراد را از حاشیه دستگاه قضایی جمع کند.

در پایان این مراسم از عباس محدث مدیرکل پیشین حفاظت و اطلاعات دیوان عدالت اداری تقدیر شد و مدیرکل جدید با حکم رییس سازمان حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه منصوب شد.

عباس محدث به سمت معاون قضایی در امور اداری استخدامی و فرهنگی دیوان عدالت اداری منصوب شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار