کلاهبرداری با ترفند سوءاستفاده از سلبریتی‌ها و اینفلوئنسرها

تهران (پانا) - رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری پلیس فتا ناجا گفت کلاهبرداران و مجرمان سایبری به دنبال سوءاستفاده از سلبریتی‌ها و اینفلوئنسرها هستند.

کد مطلب: ۹۸۷۵۳۴
لینک کوتاه کپی شد
کلاهبرداری با ترفند سوءاستفاده از سلبریتی‌ها و اینفلوئنسرها

به گزارش سایت پلیس، سرهنگ دوم علی‌محمد رجبی با اشاره به فعالیت‌های تبلیغاتی سلبریتی‌ها و اینفلوئنسرها در بستر فضای مجازی به‌خصوص شبکه‌های اجتماعی گفت: مجرمان سایبری با توجه به تعداد بالای دنبال‌کنندگان صفحات سلبریتی‌ها و اینفلوئنسرها از این امر سوء‌استفاده می‌کنند و به ظاهر با دادن تبلیغات به آن‌ها، درگاه‌های فیشینگ بانکی و سایت‌های قمار را تبلیغ می‌کنند و با این تبلیغات کذایی به دنبال اجرایی کردن اهداف مجرمانه خود هستند.

رئیس مرکز و تشخیص و پیشگیری پلیس فتا ناجا یادآور شد: مجرمان سایبری برای فریب سلبریتی‌ها و اینفلوئنسرها حتی تبلیغات خود را در راستای کمک‌های خیرخواهانه و بشردوستانه معرفی می‌کنند و شاید در این خصوص حتی هزینه‌ای نیز به این افراد نپردازند و آنها را وسیله رسیدن به اهداف مجرمانه خود کنند.

وی به سلبریتی‌ها و اینفلوئنسرها توصیه کرد: باید در خصوص تبلیغات در بستر شبکه‌های اجتماعی علاوه بر رعایت موازین شرعی و عرفی جامعه مراقب باشند خود در دام مجرمان سایبری گرفتار نشوند.

رئیس مرکز و تشخیص و پیشگیری پلیس فتا ناجا با بیان اینکه انتشار تبلیغات مجرمانه هر چند به‌صورت ناآگاهانه و ناخواسته باشد می‌تواند به شهرت و محبوبیت این افراد خدشه وارد و موجبات پیگرد قضائی را فراهم کند.

رجبی افزود: بررسی تبلیغات از سوی خود آن‌ها یا کارشناسان آشنا به امر می‌تواند راهکاری برای جلوگیری از سوء‌استفاده از سلبریتی‌ها و اینفلوئنسرها باشد همچنین در دریافت آگهی‌ها باید دقت کنند که از چه کسانی آگهی دریافت می‌کنند قطعا آگهی دهندگان ناآشنا از تهدید بیشتری برخوردارند.

رئیس مرکز و تشخیص و پیشگیری پلیس فتا ناجا استفاده از مناسبت‌ها برای تبلیغات را نیز دیگر شگرد مجرمان سایبری خواند و افزود: تبلیغات تخفیف دار برای شب یلدا را که به صفحات سلبریتی‌ها و اینفلوئنسرها می‌دهند، می‌تواند کاربران را به درگاه‌های جعلی فیشینگ هدایت و اطلاعات بانکی آنها را سرقت کند.

وی دریافت آگهی حضوری و امضای قرارداد در این خصوص را یکی از راه‌های جلوگیری از سوءاستفاده از سلبریتی‌ها و اینفلوئنسرها برشمرد و ادامه داد: افرادی که تلاش دارند آگهی خود را از طریق فضای مجازی با هویت‌های ناشناخته به آنها بدهند قطعا ریسک بالاتری دارد چرا که شما هیچ شناخت و اطلاعاتی از این افراد ندارید تا در صورت تخلف آنها را به محاکم قضائی معرفی کنید.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری پلیس فتا ناجا ضمن تاکید بر هوشیاری و آگاهی سلبریتی‌ها و اینفلوئنسرها از ترفندهای افراد مجرم برای شراکت آنها در ارتکاب جرم گفت: این افراد می‌توانند هرگونه فعالیت مشکوک و مجرمانه در این زمینه را از طریق نشانی وب‌سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir بخش ثبت گزارش مردمی گزارش کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار