91درصد داوطلبان مجلس در هیأت‌های اجرایی تأیید شدند

تهران (پانا): سخنگوی دولت گفت: وزیر کشور در گزارش به هیات دولت از تایید ۹۱درصد داوطلبان مجلس شورای اسلامی در هیات‌های اجرایی خبر داد.

کد مطلب: ۹۸۷۵۳۰
لینک کوتاه کپی شد
91درصد داوطلبان مجلس در هیأت‌های اجرایی تأیید شدند
به گزارش ایرنا ، «علی ربیعی» امروز در حاشیه جلسه هیات دولت اظهار داشت: وزیر کشور در جلسه امروز هیأت دولت گزارشی از روند ثبت‌نام و بررسی صلاحیت داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی ارائه کرد.
بنابراین گزارش ۱۶ هزار و ۳۳ نفر برای انتخابات دور یازدهم مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام و از این تعداد ۸۴۸ نفر در طول دوره ۱۰ روزه بررسی انصراف خود را اعلام کردند.

وی اضافه کرد: از ۱۵هزار و ۱۸۵ نفری که با استعلام از مراجع چهارگانه صلاحیت آن‌ها بررسی شد، ۹۱/۲ درصد (معادل ۱۳ هزار و ۸۴۹ نفر) واجد صلاحیت داوطلبی در انتخابات مجلس تشخیص داده شدند. بر این اساس در مجموع ۸/۸ درصد (هزار و ۳۲۶ نفر) نیز به دلایل مختلف واجد صلاحیت تشخیص داده نشدند.

اعضای هیأت دولت با تشکر از عملکرد وزارت کشور تا این مرحله از انتخابات، برضرورت برگزاری انتخابات امن و با مشارکت مردم بالا تأکید کردند.
عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور با اشاره به اینکه در این دوره از انتخابات، با تغییر قانون در سال ۹۵، دادستان‌های مراکز حوزه انتخابیه به ترکیب هیات‌های اجرایی اضافه و نماینده شورای اسلامی شهرستان از جمع معتمدین حذف شدند، تصریح کرد: هیات‌های اجرایی در ۱۰ روز زمان قانونی فعالیت خود بر اساس استعلام از مراجع چهارگانه و مبتنی بر موازین قانونی ماموریت بررسی صلاحیت داوطلبان را به انجام می‌رساندند.

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی دوم اسفند امسال در ۲۰۸ حوزه انتخابیه برای تعیین ۲۹۰ کرسی برگزار می شود. همچنین در این روز مردم ۵ استان تهران، قم، خراسان شمالی، خراسان رضوی و فارس هم با حضور در پای صندوق های رای، ۷ نماینده خود را در مجلس خبرگان رهبری انتخاب می‌کنند. فرایند بررسی صلاحیت نامزدهای یازدهمین دوره انتخابات مجلس در هیات‌های اجرایی به پایان رسید و داوطلبانی که صلاحیت آنان احراز نشده است، می‌توانند ظرف چهار روز از تاریخ ابلاغ به داوطلب، شکایت خود را به هیات نظارت استان اعلام کنند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار