برگزاری دومین جشنواره مد و لباس ایرانی- اسلامی در اردبیل

اردبیل (پانا) - مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل گفت: دومین جشنواره مد و لباس ایرانی اسلامی با هدف ایده تا اجرا و معرفی تولیدکنندگان پوشاک و طراحان لباس استان اردبیل برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۹۸۷۴۹۷
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری دومین جشنواره مد و لباس ایرانی- اسلامی در اردبیل

ناصر اسحاقی در آیین افتتاحبه دومین جشنواره مد و لباس ایرانی که در مجموعه فرهنگی و هنری فدک اردبیل برگزار شد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار کرد: دومین جشنواره ساماندهی مد و لباس ایرانی- اسلامی با هدف ایده تا اجرا در استان اردبیل برگزار می‌شود که در این دوره از جشنواره ۷۰ طرح شرکت کرده بودند که از این تعداد ۳۰ طرح به‌عنوان طرح برتر انتخاب شده و در نمایشگاه در معرض دید عموم قرار گرفته است.

او افزود: متاسفانه امروزه بازار پوشاک در اختیار برندهای بیگانه قرار گرفته و ما بر این باوریم که تولیدات استان اردبیل که حاصل زحمات تولیدکنندگان و ایده‌های طراحان بومی است بسیار پیشروتر از رقبای خارجی قرار دارد از این رو یکی دیگر از اهداف این جشنواره معرفی تولیدکنندگان، محصولات تولیدی و طراحان استان اردبیل در حوزه لباس و پوشاک بوده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بیان کرد: در برخی مواقع مشاهده می‌شود که تولیدات استان اردبیل که تمامی مراحل آن اعم از تولید پارچه و دوخت لباس در داخل استان انجام گرفته با مارک‌های خارجی به فروش می‌رسد و این موضوع نهایت خودباختگی در برابر فرهنگ‌های بیگانه است و برای حل این موضوع و تاثیرگذاری بر افکار عمومی از سال گذشته جشنواره مد و لباس ایرانی اسلامی برگزار می‌شود.

اسحاقی گفت: در راستای برگزاری هرچه بهتر این جشنواره در تلاش هستیم تا اجرای جشنواره مد و لباس ایرانی اسلامی را از سالانه به‌صورت فصلی برگزار کرده در دراز مدت نیز نمایشگاه دائمی مد و لباس ایرانی اسلامی را راه‌اندازی کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار