صعود سراسری به قله سبلان در بهمن ماه برگزار می‌شود

اردبیل (پانا) - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل گفت: با شرکت ۴۰۰نفر از کوهنوردان ۱۰ کشور صعود بین المللی و سراسری به قله سبلان در ۹ بهمن ماه برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۹۸۷۴۷۷
لینک کوتاه کپی شد
صعود سراسری به قله سبلان در بهمن ماه برگزار می‌شود

بهروز ندایی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل در جلسه شورای عالی ورزش همگانی استان گفت: زمستان بیدار که از اهداف و شعار اصلی استاندار اردبیل بوده، در صعود سراسری ۴۰۰نفر از اقصی نقاط ایران و جهان به این استان سفر می‌کنند و به مدت سه روز از ۹ الی ۱۲ بهمن از ظرفیت‌های طبیعی این استان بهره‌مند خواهند شد.

او با بیان اینکه از چهار مسیر صعود انجام می‌شود گفت: به لحاظ تامین امنیت و حوادث احتمالی هماهنگی‌های لازم با فرمانداران شهرستان‌های مشکین شهر و سرعین انجام می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل این حرکت ملی را پیش زمینه توسعه زمستان بیدار بر شمرد و افزود: در سال‌های آتی چهار پیست اسکی به تعداد پیست اسکی استان افزوده می‌شود و علاوه بر بهرمندی از ظرفیت‌های گردشگری میراث فرهنگی از ظرفیت‌های گردشگری ورزشی نیز برخوردار خواهیم شد.

ندایی همچنین از برگزاری همایش پیاده روی با خانواده در اسفند ماه خبرداد و افزود: برگزاری همایش‌های سراسری سبب معرفی ظرفیت‌های گردشگری در استان و احیای زمستان بیدار در مناطق مختلف می‌شود.

او از بررسی راه اندازی آکادمی وزنه برداری در اردبیل خبر داد و تصریح کرد: وقتی حرف از وزنه برداری در کشور و جهان به میان می‌آید اسم استان اردبیل به عنوان برند این ورزش اعلام می‌شود و راه اندازی اکادمی وزنه برداری با بررسی همه جوانب در استان اردبیل ضرورت دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل افزود: ورزش نقش اساسی در سلامت و شادابی و تندرستی مردم دارد.

ندایی بیان کرد: در این راستا احیا و توسعه ورزش‌های محلات لازم است که ایجاد ۱۵ ایستگاه ورزش صبح گاهی و عصرگاهی توسط شهرداری اردبیل قابل تحسین و تقدیر است.

او گفت: به منظور قدردانی از مهران احمدی ورزشکار ملی پوش استان اردبیل و تجلیل از این ملی پوش که جهت دفاع از مردم مظلوم فلسطین در مقابل ورزشکار رژیم صهونیستی حاضر نشد مراسم استقبال با شکوهی برگزار می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل افزود: توسعه ورزش همگانی اعم از کوهنوردی و دوچرخه سواری باید جز برنامه‌ها باشد البته در این زمینه اقدامات خوبی انجام شده و انتظار داریم ورزش همگانی در استان فراگیر شود.

ندایی افزود: اردبیل بار‌ها ثابت کرده در هر زمینه‌ای می‌تواند به عنوان پایلوت عمل کند و در مورد اختصاص یک درصد از اعتبار دستگاه‌های اجرایی به توسعه ورزش در شورای اداری به مدیران این دستگاه‌ها تاکید خواهیم کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار