مانی نوری: خاطره‌ساز شدن مهمترین بخش کار هنری است

به بهانه پخش سریال «آخرین بازی» از آی فیلم عربی

تهران (پانا) - مانی نوری بازیگر سریال «آخرین بازی» عقیده دارد اگر سریالی مردم را بخنداند و برای‌شان خاطره‌ساز باشد حتما ماندگار خواهد شد.

کد مطلب: ۹۸۷۴۶۷
لینک کوتاه کپی شد
مانی نوری: خاطره‌ساز شدن مهمترین بخش کار هنری است

مانی نوری را از دوران کودکی با سریال «قصه های تا به تا» به کارگردانی مرضیه برومند می‌شناسیم. نوری در سریال «خانه ما» نیز ایفاگر نقش پویا بود و توانست جایزه بهترین بازیگر نوجوان را از شبکه سه سیما بگیرد. مانی نوری پسربچه بامزه ای که خاطرات شیرینی برای کودکان دهه های 60 و 70 ساخته است، حالا دکترای هنر، ادبیات و فلسفه دارد و همچنان در سینما و تلویزیون فعال است. البته وی در عرصه تئاتر هم کار می کند. نوری بازی در سریال هایی همچون جنگ 77، هتل، حراج نفرین، یالان، نجیب، داستان های نوروز و... را در کارنامه هنری اش دارد. وی در فیلم های سینمایی فرار از حیات، تلفن، مربای شیرین، شهر موش های 2، زندانبان، گرگ ها، هزار سال گذشت و عزیزم من کوک نیستم نیز حضور داشته است.

نوری در سریال «آخرین بازی» به کارگردانی حسین سهیلی زاده نیز جلوی دوربین رفت و نقش قباد را ایفا کرد. قباد می خواهد یک شبه مشهور شود و به ثروت و شوکت دست یابد. به همین دلیل وارد دنیای فوتبال می شود و این موضوع داستان را به پیش می برد. سریال آخرین بازی هم اکنون از آی فیلم عربی در حال پخش است. به همین بهانه با مانی نوری گفتگویی را ترتیب داده ایم که در ادامه می خوانید.

چقدر نقش قباد را که در سریال آخرین بازی ایفا کردید، دوست داشتید؟

خیلی دوستش داشتم. همین که انتخاب کردم ایفاگرش باشم، نشان می دهد که نقش را دوست داشته ام. تصور می کنم بازی کردن در کمدی های این چنینی حس خوبی به بازیگر می دهد. اینکه می دانی در سریالی هستی که باعث خوشحالی بیننده ها می شود، جالب است. فکر می کنم کاری که باعث خنده و خوشحالی مردم شود، همیشه ماندگار خواهد بود. بازخوردها هم نشان می دهد که مردم سریال را دوست داشته و با آن خندیده اند. به نظر من، خاطره ساز شدن مهمترین بخش یک کار هنری است و آخرین بازی توانست این کار را بکند.

چه چیزی از این سریال در ذهنتان مانده است؟

زحمت 8 ماهه ای که برای این کار کشیدیم، البته به جز پیش تولید. آخرین بازی قصه ای دارد که برای علاقمندان به فوتبال و سوژه های این چنینی خوشایند است. ما هم تمام تلاشمان را کردیم که کار خوب باشد و مخاطب با آن ارتباط بگیرد.

به کارهای طنز علاقه دارید یا جدی؟

برایم تفاوتی نمی کند که کار طنز باشد یا جدی، چون هر نقشی یک تجربه است. اما کمدی باعث می شود که مردم غم هایشان را حتی برای لحظه ای از یاد ببرند و این خیلی ارزشمند است. مثلاً عزیزی به من می گفتند که زمان پخش آخرین بازی، پدرشان در بستر بیماری بود و با دیدن این سریال کمی حالشان خوب می شد و می خندید. حتماً کارهای کمدی ماجراهای زیادی از این دست را رقم می زنند. البته باید قبول کنیم که همه کارها موافقان و مخالفانی دارند و شاید بعضی از بینندگان هم اصلاً این سریال را دوست نداشته باشند، اما همین که این کار دوبله و بازپخش می شود، نشان دهنده موفقیت نسبی آن است.

از نظر شما یک سریال باید چه ویژگی هایی داشته باشد تا در جذب مخاطب موفق شود؟

فیلمنامه مهمترین بخش یک پروژه سینمایی یا تلویزیونی است. باید مردم را به دلایل درست پای یک فیلم یا سریال بنشانیم. مسلم است که مردم دوست دارند از طریق آن کار یک پیامی هم دریافت کنند. البته منظورم این نیست که به مردم درس زندگی بدهیم، بلکه باید هر کاری یک پیامی داشته باشد تا مخاطبان فکر نکنند که بی دلیل به تماشای آن نشسته اند. به نظر من، سریال های سرگرم کننده اگر خوب ساخته شوند، شوخی های بیجا نداشته باشند و در آن ها به دیگران توهین نشود، خیلی هم خوب هستند.

شما در حوزه های مختلف اعم از نویسندگی، کارگردانی، اجرا و بازیگری کار کرده اید، کدام یک برایتان اولویت دارد؟

برای من پروژه اولویت دارد. فرقی نمی کند که می خواهم در آن پروژه بازیگر باشم، نویسنده، مجری یا کارگردان. باید ببینم چقدر آن کار دوست داشتنی است.

به نظرتان آخرین بازی آنقدر که حقش بود، دیده شد؟

فکر می کنم این سریال در زمان پخش اول خوب دیده نشد اما به مرور و با بازپخش ها مردم بیشتر آن را دیدند. فکر می کنم وقتی زمان می گذرد و به کارها نگاه می کنی، می‌بینی که می‌توانسته بهتر هم باشد. ولی ما در زمان ساخت این سریال تمام توانمان را گذاشتیم که بهترین نتیجه را بگیریم و کار دوست داشتنی‌ای بسازیم.

در بین کارهایی که در آنها حضور داشته اید، آخرین بازی چه جایگاهی دارد؟

کارهایم را هرگز رتبه بندی نمی‌کنم. هر کاری در ذهن من جایگاه منحصر به فرد خودش را دارد و نمی توانم بگویم این اول است و آن آخر. ببینید مثلاً من نمی توانم اولین کارم را که زی زی گولو بود با کارهای بعدی ام مقایسه کنم. هر کدام از جنس خاصی هستند. آخرین بازی هم جایگاه خودش را برایم دارد. تمایل ندارم در هر کاری که به من پیشنهاد می شود حضور داشته باشم. سعی می کنم کارها را با وسواس انتخاب کنم و به همین دلیل نقش هایم را دوست دارم.

از اینکه از کودکی وارد کار بازیگری شده اید، راضی هستید؟

چیزی که مسلم است اینکه، وقتی از سنین کم وارد این عرصه می‌شوی، یک چیزهایی را به دست می‌آوری و چیزهایی را هم از دست می‌دهی. مثلاً کودکی و نوجوانی کردن آزادانه را من طور دیگری تجربه کردم.

الان مشغول چه کاری هستید؟

مشغول پیش تولید یک فیلم سینمایی هستیم که امیدوارم به نتایج خوبی برسیم. کاری هم خودم ساخته‌ام که احتمالا ًطی همین چند روز قرارداد پخش آنلاینش را می‌بندم. اسمش «بازنده‌های فوق العاده» است. این قصه به داستان زندگی یک خانواده می‌پردازد که تمام تلاششان را کرده‌اند تا درست زندگی کنند ولی به موفقیت به معنای شهرت و پول دست نیافته‌اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار