معاون وزیر آموزش وپرورش: وحدت حوزه و دانشگاه ضامن بقا و تداوم انقلاب است

تهران (پانا)‌ - معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد وحدت حوزه و دانشگاه در وضع امروز ضامن بقا و تداوم انقلاب اسلامی است.

کد مطلب: ۹۸۷۴۳۱
لینک کوتاه کپی شد
معاون وزیر آموزش وپرورش: وحدت حوزه و دانشگاه ضامن بقا و تداوم انقلاب است

به گزارش روابط عمومی معاونت حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش، علی عسکری به مناسبت شهادت آیت‌الله مفتح روز وحدت حوزه و دانشگاه گفت: «ایجاد کرسی‌های آزاداندیشی و نظریه‌پردازی مشترک حوزه و دانشگاه از اولویت‌های امروز کشور است. نظریه‌پردازی و ایجاد کرسی‌های آزاداندیشی مشترک بین نخبگان دانشگاه و حوزه های علمیه از راهبردهای مهم و دارای اولویت امروز ایران است. این اقدام سازنده و موثر درقالب دفتر مشترک حوزه و دانشگاه امکان تحقق و عمل دارد.»

او ادامه داد: «همه مردم به ویژه نخبگان می‌دانند که حوزه و دانشگاه دو بال مهم اندیشه‌ورزی و سرنوشت‌ساز جامعه محسوب می‌شوند و همکاری این دو مرکز فکری در ساحت‌های حوزه‌های پژوهشی و آموزشی گره‌گشای مشکلات کشور بوده و عامل مهم تربیت و کادرسازی برای آینده نظام است.»

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش افزود: «همراهی و همفکری اصحاب حوزه با دانشگاه به رهبری امام خمینی (ره) و اثرگذاری آن‌ها چهل سال پیش باعث پیروزی انقلاب اسلامی بر رژیم سلطنتی و نظام طاغوت درگذشته شد و وحدت آن‌ها در وضع امروز ضامن بقا و تداوم انقلاب است.»

عسکری گفت: «نیازسنجی در حوزه‌های فکری و استراتژیک در همه ابعاد مدیریتی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی و تمرکز بر حل معضلات کشور با اراده و عزم انقلابی مطالبه مهم رهبر و خواست مردم از حوزه و دانشگاه است. این مطلب را چهره‌های علمی حوزه و دانشگاه با تدبیر و برنامه‌ریزی از طریق اقدام‌های پژوهشی و راهبردی امکان حل دارند. شاخص‌های مربوط به اصول فکری اسلامی ضرورت تشکیل همگرایی با پرهیز از واگرایی‌ها و تقابل ساختگی در این رابطه ضرورتی انکار‌ناپذیر است.»

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش وپرورش با اشاره به اینکه نماز عید فطری که مرحوم دکتر مفتح در سال 1357 در قیطریه تهران برگزار کرد مفتاح حوزه و دانشگاه لقب گرفت، گفت: «این مهم کاری بود که امروزه نیز امکان تداوم دارد و در گام دوم انقلاب باید بیشتر مورد توجه باشد زیرا که به قول فلاسفه علت محدثه همان علت مبقیه است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار