مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان:

نهاد آموزشی باید از انحصارانگاری در تربیت به سمت مشارکت حرکت کند

همدان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان در جلسه شورای دبیران دبیرستان علامه حلی یک همدان با بیان این که دستگاه تعلیم و تربیت به دنبال کم کردن فاصله صف و ستاد است، کرامت معلمان را از رویکردهای مهم آموزش و پرورش ذکر کرد.

کد مطلب: ۹۸۷۴۱۵
لینک کوتاه کپی شد
نهاد آموزشی باید از انحصارانگاری در تربیت به سمت مشارکت حرکت کند

محمد پورداود اظهار کرد: سند تحول بنیادین به عنوان میثاق‌نامه دستگاه تعلیم و تربیت، سه جوهره اصلی دارد که شامل تربیت تمام ساحتی، چرخش های تحول آفرین و ۶ زیر نظام است.

پورداود با تأکید بر اهمیت تربیت تمام ساحتی، گفت: دانش آموز همدانی حائز رتبه ٤ کنکور امسال در رشته علوم انسانی که علاوه بر ویژگی های علمی، هنری و فن آوری، حافظ قرآن کریم نیز است، نمونه بارز این نوع تربیت به شمار می رود .
او با اشاره به اهمیت چرخش‌های کلان تحول‌آفرین، گفت: در این مبحث یک وضعیت موجود داریم که باید به سمت وضع مطلوب حرکت کنیم.
پورداود با بیان این که نهاد آموزشی باید به نهاد فرهنگی، اجتماعی و مولد سرمایه‌گذاری تبدیل شود، افزود: باید از انحصارانگاری در تربیت به سمت مشارکت حرکت کنیم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم دانش‌آموز منفعل به متربی فعال تبدیل شود.
پورداود در ادامه با اشاره به جایگاه و منزلت معلمان در جامعه، تصریح کرد: معلم به عنوان شخصیتی علمی و تربیتی استاد، فن آور و پژوهشگر به حساب می آید.
او با بیان این که امروز معلمان به عنوان مرجع علمی و اخلاقی، همچنان مورد وثوق جامعه هستند، تصریح کرد: اگر جامعه پویا و پیشرفته می خواهیم، باید معلم، محور قرار گیرد.
در این جلسه که رییس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات، رییس اداره سمپاد و رییس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان، مدیر و معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش ناحیه یک همدان نیز حضور داشتند، مدیر دبیرستان علامه حلی یک همدان گزارشی از فعالیت ها و برنامه‌های این دبیرستان ارائه کرد و در ادامه هر یک از دبیران شاغل در این مدرسه به بیان دیدگاه ها و نظرات خود پیرامون مسائل مختلف آموزشی و پرورشی پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار