در گفتگو با پانا؛

مدیرکل آموزش و پرورش خبر داد: اجرای غربالگری اورژانس در تمامی مدارس قزوین

قزوین (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین از اجرای غربالگری اورژانس در تمامی مدارس استان خبر داد.

کد مطلب: ۹۸۷۳۶۲
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل آموزش و پرورش خبر داد: اجرای غربالگری اورژانس در تمامی مدارس  قزوین

خیرالله رحمانی در حاشیه کارگاه آموزشی قطبی نماد که به میزبانی قزوین در حال پیگیری است، در گفتگو با خبرنگار پانا قزوین اظهار کرد: در قالب طرح نماد، غربالگری پایه و غربالگری اورژانس بین دانش آموزان استان انجام می شود تا ما یک اطلاعات کاملی نسبت به شرایط دانش آموزان داشته باشیم.

وی افزود: بخشی از غربالگری پایه در دوره متوسطه اول و دوم توسط خوداظهاری دانش آموزان انجام می شود و همچنین معلمان منتخب که بیشترین ساعات را با دانش آموزان درس دارند، به غربالگری دانش آموزان خود می پردازند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین تصریح کرد: همچنین یک بخش دیگری از غربالگری توسط والدین صورت می گیرد و غربالگری اورژانس به وسیله مدیران مدارس انجام خواهد شد.

رحمانی با اشاره به اینکه ما سه کار عمده را در طرح نماد پیگیری می کنیم، بیان کرد: غربالگری، تشخیص و ارجاع سه اقدامی است که ما در نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان دنبال می کنیم و در این زمینه وزارتخانه های کشور، آموزش و پرورش، بهداشت و درمان، تعاون و رفاه اجتماعی، بهزیستی، کمیته امداد، بنیاد برکت، ستاد مبارزه با مواد مخدر، قوه قضاییه و ناجا همراه هستند و سامانه نماد منبع اطلاعات دانش آموزان برای ارجاع به این مراکز به حساب می آید.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین از غربالگری کامل 296 مدرسه در استان خبر داد و اعلام کرد: ما با برنامه ریزی که به عمل آوردیم تصمیم بر این است تا تمامی مدارس استان قزوین غربالگری اورژانس شوند و این یک اتفاق مبارک و بزرگ برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی بین دانش آموزان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار