وزیر آموزش‌وپرورش در دیدار روسای سازمان دانش‌آموزی استان‌ها؛

مهمترین مأموریت سازمان دانش‌آموزی تربیت دانش‌آموزانی با مهارت‌های اجتماعی است

تهران (پانا) - وزیرآموزش‌وپرورش در دیدار روسای سازمان دانش‌آموزی استان‌ها، مهم‌ترین مأموریت سازمان دانش‌آموزی را تربیت دانش‌آموزانی با مهارت‌های اجتماعی بالا دانست.

کد مطلب: ۹۸۷۲۴۶
لینک کوتاه کپی شد
مهمترین مأموریت سازمان دانش‌آموزی تربیت دانش‌آموزانی با مهارت‌های اجتماعی است

به گزارش پانا، عصر سه‌شنبه محسن حاجی میرزایی در دیدار مدیران حوزه ستادی سازمان و روسای سازمان دانش‌آموزی استان‌های سراسر کشور که در ساختمان شهید رجایی برگزار شد، اظهارکرد: شما جزو متمکن‌ترین و غنی‌ترین سازمان های کشور هستید و قدرت معنوی خود را به عنوان یک دارایی ارزشمند در خدمت تربیت قرار دهید.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه این سازمان ظرفیت بالایی برای گشودن گره های موجود در حوزه آموزش و پرورش دارد؛ گفت: می‌بایست بیش از پیش از این ظرفیت بهره برد.
وزیر دولت دوازدهم مهم‌ترین ماموریت خانواده آموزش و پرورش را اجرای سند تحول بنیادین خواند و گفت: مهم ترین کار در دنیا تربیت است و امر تربیت در کشور ما نیز علاوه بر ملزوماتی که برای تحقق آن مورد نیاز است ، باید مبتنی بر مهارت‌های اخلاقی و دینی نیز باشد.
او در بخشی دیگر از سخنانش افزود: یکی از آفت هایی که اکثر سازمان گرفتار آن هستند و امیدوارم که سازمان دانش‌آموزی در این دام نیفتاده باشد؛ جایگزینی فعالیت ها به جای ماموریت ها است. مهم ترین ماموریت شما عزیزان در سازمان دانش آموزی تربیت اجتماعی دانش آموزان است اما قطعا باید چشم اندازی برای این موضوع داشته باشید و حتی شده یک هدف خاص برای فعالیتها در نظر بگیرید تا در نتیجه آن، وقتی یک دانش آموز از مدرسه فارغ‌التحصیل شد، تربیت اجتماعی و توانمندی مشارکت اجتماعی پیدا کرده و دارای هویت و قدرت تعامل قوی باشد.

حاجی میرزایی افزود: این اهداف براساس سند تحول در نظام آموزش رسمی دنبال می شود اما خوشبختانه تحقق این اهداف از مسیر شما در سازمان دانش آموزی میسرتر و دست یافتنی تر است به همین خاطر معتقدیم که سازمان دانش آموزی حلقه مفقوده وزارت آموزش و پرورش است.
وی با بیان اینکه : «الگو ایجاد کنیم تا دانش آموزان تحت انضباط معین شکل گیرند» ؛ گفت: نظم‌پذیری و فعالیت تشکیلاتی یک حرکت جذاب و امری مثبت است. لباس فرم شما به عنوان یک‌ منزلت و تمایز مهم می تواند دانش آموزان را برای پیوستن به کارهای مختلف آماده کند و از این طریق است که توانمندی ها و ظرفیت های اجتماعی آنان برای فعالیت های مدنی و زندگی جمعی نمایان خواهد شد.
وزیر آموزش و پرورش افزود: این مسیر از آنجا که مبتنی بر داوطلبی است، اثرگذاری بالایی دارد و بانشاط تر است لذا گرایش افراد برای پیوستن به این‌ مسیر نیز بیشتر است.

او همچنین در خاتمه خطاب به مدیران سازمان دانش آموزی گفت: شما جزو متمکن‌ترین و غنی‌ترین سازمان های کشور هستید وباید قدرت معنوی خود را به عنوان یک دارایی ارزشمند در خدمت تربیت قرار دهید. آموزش و پرورش نیز باید از ظرفیت سازمان در حل مشکلات بهره‌ ببرد.

شایان ذکر است در این دیدار تعدادی از روسای سازمان دانش‌آموزی استان‌ها مطالبی در خصوص وضعیت فعلی سازمان و همچنین پیشنهادهایی را در حضور وزیرآموزش‌وپرورش ارائه دادند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار