بازدید مدیرآموزش و پرورش عشایر خوزستان از مدارس عشایری باغملک

اهواز (پانا) - مدیر اموزش و پرورش عشایر از مدارس شبانه روزی و عشایری شهرستان باغملک بازدید کرد.

کد مطلب: ۹۸۷۲۰۱
لینک کوتاه کپی شد
بازدید مدیرآموزش و پرورش عشایر خوزستان از مدارس عشایری باغملک

حمید قنبری در این بازدید به پانا گفت: پیشرفت هر جامعه وابسته به آموزش و پرورش آن جامعه است، هر جامعه ای که بخواهد پیشرفت داشته باشد و پایدار بماند باید آموزش و پرورش پویایی داشته باشد.

او ادامه داد: مسیر توسعه پایدار جامعه رسیدن به یک شهروند مفید و کمال انسانی از تعلیم و تربیت می گذرد در دوران ابتدایی است که بن مایه شخصیتی دانش آموزان شکل می گیرد و در دوران متوسطه اول تا حدودی تثبیت می شود، در نهایت در دوران متوسطه دوم است که شخصیت کلی و عقیده ای تشیکل و تثبیت می شود.

قنبری ادامه داد: پس اگر می خواهیم خروجی ما از آموزش و پرورش پس از ۱۲سال تربیت یک فرد کامل باشد باید زیربناهای آموزش و پرورش را ایده آل بکنیم و مهم ترین اولویت جامعه آموزش وپرورش باشد.


مدیر آموزش و پرورش عشایر خطاب به دانش آموزان عشایری گفت: اینده کشور در نهایت در دستان دانش آموزان است پس باید تمام تلاش خود را بکنید تا کشور و اینده ی خود را به بهترین شکل ممکن بسازید.

قنبری با اشاره به سند تحول بنیادین توضیح داد: در سند تحول بنیادین یکی از مهمترین عناصر بحث عدالت آموزشی است که متاسفانه به معانی واقعی اجرا نشده است و شکاف بزرگی هنوز میان مدارس وجود دارد، دانش آموزان عشایر که در پایین ترین سطح عدالت آموزشی هستند باید تلاش بیشتر بکنند تا به موفقیت برسند.

او در ادامه با اشاره به شخصیت های برجسته عشایری گفت: تجربه نشان داده که پیروزی از آن کسی است که تلاش کند و سختی ها را تحمل کند، با نگاهی به زندگینامه بسیاری از مسئولین میبینم که آن در سخت ترین شرایط زندگی کرده و با تلاش و پشتکار به جایگاه کنونی رسیده اند.

قنبری در پایان با توجه ویژه به ادامه تحصیل دختران عشایری گفت: امسال مهمترین اولویت آموزش وپرورش عشایر جلوگیری از بازماندن دانش آموزان دختر در مقاطع مختلف تحصیلی است که با تاسیس مراکز شبانه روزی ویژه دختران تا حدودی این مشکل رفع شده است اما همواره تلاش می کنیم کمترین بازماندگی از تحصیل را داشته باشیم.

در این بازدید از مدارس شبانه روزی شهید چهرازی،
متوسطه اول شریف روستای سرله،ابتدایی شهید فرهادی روستای بیدستان،ابتدایی شهید فهمیده روستای چغا پرویز
و مدرسه ابتدایی روستای آسماری بازدید بعمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار