قانونمند شدن فعالیت تاکسی های اینترنتی در قم

قم (پانا) - معاون حمل و نقل شهرداری قم از قانونمند شدن تاکسی های اینترنتی در قم خبر داد.

کد مطلب: ۹۸۷۱۷۰
لینک کوتاه کپی شد
قانونمند شدن فعالیت تاکسی های اینترنتی در قم

دکتر عباس ذاکریان در نشست خبری پیش از ظهر امروز که به مناسبت 26 آذر سالروز حمل و نقل و ترافیک و در معاونت حمل و نقل شهرداری قم برگزار شد، از قانونی شدن فعالیت تاکسی های اینترنتی در قم خبر داد و اظهار کرد: اولین شرکتی که اقدام به عقد قرارداد باشهرداری در این زمینه کرد شرکت تپسی بود و سپس اسنپ نیز برای عقد قرارداد با شهرداری اقدام نمود.

معاون حمل و نقل شهرداری قم خاطر نشان کرد: طبق قانون 2 درصد از مجموع سود شرکت های اینترنتی (13%) متعلق به شهرداری است مضافاً بر اینکه در خصوص بحث معاینه فنی این خودروها مثل سایر ناوگان حمل و نقل عمومی سنجیده می شوند.

وی در خصوص نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی افزود: 102 دستگاه اتوبوس نو از سال پیش خریداری شده است و در حال حاضر قرار داد خرید 23 دستگاه اتوبوس نیز به امضاء رسیده که از این تعداد 6 تای آن وارد چرخه حمل و نقل شهر شده و ما بقی نیز به مرور وارد خطوط تردد شهری خواهد شد.

ذاکریان با بیان اینکه هزینه تهیه یک اتوبوس حدود 2 میلیارد تومان است افزود: مذاکراتی در خصوص تأمین اتوبوس و تعمیرات کلی آنها با سه شرکت اصلی تولید کننده بسته شده که البته به دلیل تحریم ها فعلاً تولید اتوبوس در این شرکت هاصورت نمی گیرد و سعی در تعمیر و بازسازی اتوبوس هایی است که سال ها از رده خارج شده است.

معاون حمل و نقل شهرداری قم هزینه تعمیر هر اتوبوس را در سال جاری بیش از 400 میلیون تومان دانست و گفت بیش از 420 دستگاه فرسوده در قم نیاز به بازسازی کلی دارد .
وی با بیان اینکه استفاده از ناوگان حمل و نقل اتوبوسی در قم به شدت کاهش یافته: تغییر مسیرهای پی در پی اتوبوس ها را از عوامل اصلی عدم استقبال از اتوبوس ها خواند و گفت: برنامه مدون و جدیدی برای جانمایی مناسب این مسیرها در دست اقدام قرار دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار