معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی در دومین جلسه ستاد عفاف و حجاب تاکید کرد:

لزوم تبیین منشور حمایت از ترویج و گسترش فرهنگ عفاف و حجاب

مشهد(پانا)- معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی در دومین جلسه ستاد عفاف و حجاب در این اداره کل بر لزوم تبیین منشور حمایت از ترویج و گسترش فرهنگ عفاف و حجاب تاکید کرد.

کد مطلب: ۹۸۷۱۳۵
لینک کوتاه کپی شد
لزوم تبیین منشور حمایت از ترویج و گسترش فرهنگ عفاف و حجاب

علیرضا مالک اشرفی معاون پرورشی و فرهنگی این اداره کل در این جلسه گفت: تبیین منشور حمایت از ترویج و گسترش فرهنگ عفاف و حجاب در مدارس و دانش آموزان مهمترین سیاست و رویکرد آموزش و پرورش استان در این موضوع است و تلاش می کنیم فرهنگ حجاب و عفاف را نهادینه تر سازیم.

وی در ادامه هدف از منشور عفاف و حجاب را افزایش آگاهی دانش آموزان در این حوزه، تقویت باورها و آموزه های دینی، آشنایی با زوائد پوشش اسلامی و رسوخ در قلمرو تبلیغی دشمن از طریق تولید محتواهای گوناگون برشمرد.

مالک اشرفی مواردی همچون برگزاری جلسات دائمی و منظم برای رسیدن به اهداف، طراحی سازکار و بهره گیری از نظرات کارشناسان، پیوست نگاری حجاب و عفاف در برنامه های مختلف آموزش و پرورش، برگزاری جشنواره های سالانه منطقه ای و استانی حجاب و عفاف، جلب مشارکت برون سازمانی و ایجاد شبکه های مروجان حجاب و عفاف فرهنگیان در مدارس را از مهمترین وظایف اعضای این ستاد دانست.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی اظهار کرد: انعقاد تفاهم نامه با موسسه ریحانه النبی در جهت اجرای طرح های ایجابی حجاب و عفاف، اجرای طرح کرسی های آزاداندیشی توسط موسسه امام سجاد (ع)، برگزاری مناظره های حجاب و عفاف، برگزاری برنامه های هنری مانند تاتر، نمایشنامه، فیلم های داستانی و انیمیشن در زمینه فرهنگ حجاب و عفاف در ساعات آزاد دانش آموزان و ایجاد شبکه های مروجان حجاب و عفاف از جمله اقداماتی است که در این حوزه انجام گرفته است.

وی در ادامه برگزاری جلسات آموزشی با هدف آگاه سازی، راه اندازی پویش های دانش آموزی با عنوان حجاب نماد ارزش، تقویت حساسیت جامعه به موضوع حجاب و عفاف، طراحی و توزیع پوسترهای با موضوع حجاب و عفاف جهت استفاده در مدارس و برگزاری دوره های آموزش نیروی انسانی در زمینه فرهنگ حجاب و عفاف را از جمله برنامه های در دست اقدام این معاونت نام برد.

مالک اشرفی در پایان اقداماتی همچون کمک به تولید محتوا در زمینه فرهنگ حجاب و عفاف، کمک به برگزاری جشنواره های تولید مُد و لباس اسلامی، برگزاری نمایشگاه ها و بازارچه های تولید محتوایی و دعوت از تولیدکنندگان فعال و طراحان لباس و پوشاک اسلامی را بسیار حائز اهمیت دانست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار