ایران از رقابت ‌های اسکار 2020 حذف شد

تهران (پانا) - در فهرست ۱۰ فیلمی که از سوی آکادمی به عنوان فیلم‌های منتخب رقابت برای اسکار بهترین فیلم بین‌المللی ۲۰۲۰ منتشر شد، نام «در جستجوی فریده» دیده نمی‌شود.

کد مطلب: ۹۸۷۰۲۱
لینک کوتاه کپی شد
ایران از رقابت ‌های اسکار 2020 حذف شد

به گزارش خبرآنلاین، امسال هم دست سینمای ایران به اسکار بهترین فیلم بین‌المللی نخواهد رسید. فیلم‌های «انگل» از کره‌جنوبی، «بینوایان» از فرانسه، «پرنده نقاشی‌شده» از جمهوری چک، «حقیقت و عدالت» از استونی، «آن‌ها که باقی ماندند» از مجارستان، «هانی‌لند» از مقدونیه شمالی، «بدون مسیح» از لهستان، «Beanpole» از روسیه، «درد و افتخار» از اسپانیا و «آتلانتیک» از سنگال فیلم‌های حاضر در فهرست اعلام شده از سوی آکادمی علوم و هنرهای سینما هستند.

از میان این ۱۰ فیلم در نهایت روز ۱۳ ژانویه نامزدهای نهایی اسکار بهترین فیلم بین‌المللی انتخاب خواهند شد. سال گذشته هم ایران با فیلم «بدون تاریخ‌، بدون امضا» نتوانست به این فهرست راه پیدا کند.

در میان فیلم‌های راه یافته به این فهرست فیلم «انگل» به کارگردانی بونگ جون هو از کره جنوبی بخت اصلی دریافت اسکار این رشته است. «انگل» نخستین بار در جشنواره فیلم کن به نمایش درآمد و نخل طلایی جشنواره را از آن خود کرد. دیگر مدعی این بخش «درد و افتخار» به کارگردانی پدرو آلمودوار از اسپانیا است.

ایران تا کنون سه بار با فیلم‌های «بچه‌های آسمان» به کارگردانی مجید مجیدی، «جدایی نادر از سیمین» و «فروشنده» به کارگردانی اصغر فرهادی نامزد دریافت اسکار شده و دو بار با فیلم‌های اصغر فرهادی برنده این جایزه شده است.

در فهرست بهترین مستند بلند هم «جستجوی فریده» حضور ندارد. به این ترتیب پرونده این مستند خیلی زود بسته شد. «وکیل مدافع»، «کارخانه آمریکایی»، «آپولو»، «آپولو ۱۱»، «آکوارلا»، «بزرگ‌ترین مزرعه کوچک»، «غار»، «مرز دموکراسی»، «برای ساما»، «هک بزرگ»، «هانی‌لند»، «خانه را خراب کن»، «میدن»، «میدنایت فامیلی» و «ملت تک‌فرزند» در فهرست مستندهای بلند حضور دارند که از میان آن‌ها نامزدهای نهایی انتخاب می‌شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار