ذوعلم: قرآن کریم باید مدار فکری و محور در ذهن دانش‌آموزان باشد

تهران (پانا) - رییس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی تأکید کرد باید قرآن کریم به عنوان مدار فکری و محور در ذهن دانش‌آموزان مطرح شود.

کد مطلب: ۹۸۶۸۱۹
لینک کوتاه کپی شد
ذوعلم: قرآن کریم باید مدار فکری و محور در ذهن دانش‌آموزان باشد

به گزارش روابط عمومی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، علی ذوعلم در نشست کارگروه پژوهش کمیسیون توسعه آموزش عمومی قرآن با تقدیر از اهتمام کمیته‌های تخصصی ذیل کارگروه بر دقت نظر بیشتر در تدوین اقدامات ملی و بازنگری بر روی گزاره‌های تدوین شده تأکید کرد و حوزه تربیت و یادگیری قرآن و معارف اسلامی سازمان را موظف کرد تا درخصوص پیش‌نویس سطح‌بندی اهداف نه گانه در مقاطع تحصیلی بررسی و دقت نظر لازم را داشته و نظرات تخصصی را ارائه کنند.

رئیس سازمان پژوهش گفت: «وقتی می‌گوییم اهداف آموزش عمومی قرآن کریم در چهار سطح و دوره، قطعا برای ما به عنوان آموزش و پرورش به این معنا نیست که همه این اهداف باید در حوزه تربیت قرآن و معارف مطرح شود بلکه بخشی از آن در حوزه مهارت‌ها، بخشی در حوزه تفکر، بخشی در حوزه جامعه‌شناسی است ولی اینکه قرآن کریم به عنوان محور و مدار فکری در ذهن دانش‌آموز مطرح شود بسیار مهم است.»

ذوعلم با تاکید بر اینکه محوریت قرآن در ذهن دانش‌آموزان در برخی موارد از قلم افتاده است گفت: «قرآن یک منبع کارآمد و یک مرجع علمی است که باید روی آن تاکید کنیم. باید بدانیم که منبع معرفتی ما در سیاست، اقتصاد و غیره همین قرآن است یا خیر؟ متاسفانه در برخی جاها هنوز به عنوان منبع فکری تلقی نمی‌شود. یکی از چالش‌های اصلی دانش‌آموز ما این است غرب می‌خواهد از نظر فکری سلطه خودش را فراگیر کند؛ این باید مهم باشد که قرآن یک منبع فکری و هدایتگر و یک نقشه راه فردی و اجتماعی است و از این رو باید در سطح‌بندی اهداف نه گانه پرداخته شود و در 11 حوزه تربیت و یادگیری نیز مخاطب این اهداف باشند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار