دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر

طی سه دهه گذشته ۱۲ هزار تن مواد مخدر در کشور کشف و ضبط شده است

تهران (پانا) - دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت طی سه دهه گذشته بیش از ۳۳۰۰ کیلومتر موانع مختلف فیزیکی و الکترونیکی به منظور جلوگیری از ورود مواد مخدر به کشور و ترانزیت آن احداث شد، ۵۰ هزار باند و گروه منهدم و بیش از ۱۰۰ هزار خودرو قاچاقچیان توقیف و همچنین ۱۲ هزار تن مواد مخدر طی سه دهه گذشته کشف و ضبط شده است.

کد مطلب: ۹۸۶۷۴۹
لینک کوتاه کپی شد
طی سه دهه گذشته ۱۲ هزار تن مواد مخدر در کشور کشف و ضبط شده است

به گزارش روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر، اسکندر مومنی در سومین نشست تخصصی معاونان مدیران کل و دبیران شوراهای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر سراسر کشور با بیان اینکه ایران در ۴۰ سال گذشته به نمایندگی از دنیا با دشمن انسانیت مبارزه کرده است، گفت: طی سه دهه گذشته بیش از۳۳۰۰ کیلومتر موانع مختلف فیزیکی و الکترونیکی احداث شده است. ۵۰ هزار باند و گروه منهدم و بیش از ۱۰۰ هزار خودرو توقیف و همچنین ۱۲ هزار تن مواد مخدر طی سه دهه گذشته کشف و ضبط شد، این در حالیست که سالانه برای چند میلیون نفر آموزش پیشگیری از اعتیاد برقرار شد.

وی ادامه داد: همچنین ۴۸۱۵ خانه ورزش روستایی راه‌اندازی شد و اکنون ۹۳۰۰ مرکز درمانی و کاهش آسیب در حال فعالیت است. همچنین ۱۱۹۷ مرکز اقامتی میان مدت، ۲۵۴ مرکز گذری کاهش آسیب(دی آی سی) و ۱۰۸ سر پناه شبانه (شلتر) اکنون در ایران در حال فعالیت است. با همه اقدامات صورت گرفته در قبل از پیروزی انقلاب اسلامی روند شیوع اعتیاد روند افزایشی بوده و در دهه شصت کاهش شیوع اعتیاد در کشور را داشتیم.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه یکی از رویکردهای اصلی ما در گام دوم انقلاب فراهم کردن بستر و حمایت لازم جهت ورود نخبگان شرکت‌های دانش بنیان و جوانان در حوزه کاهش تقاضا و کاهش عرضه است، گفت: ورود جوانان با دانش، همراه خود تحرکی و پویایی ابتکار عمل و کارآمدی دارد. نیاز نیست از آنها حمایت ویژه انجام دهیم بلکه کافیست فرصت برابر برای آنها فراهم کنیم تا وارد عرصه شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار