نشست «سینما؛ گفتمان فرهنگی» در سالن امیرحسین فردی حوزه هنری برگزار می‌شود

تهران (پانا) - بیست و دومین برنامه «سینما؛ گفتمان فرهنگی» با حضور دکتر صحرا کریمی مدیر کمپانی افغان فیلم افغانستان روز سه شنبه 26 آذر از ساعت 30/14 تا 30/16 در سالن امیرحسین فردی حوزه هنری برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۹۸۶۷۲۳
لینک کوتاه کپی شد
نشست «سینما؛ گفتمان فرهنگی» در سالن امیرحسین فردی حوزه هنری برگزار می‌شود

به گزارش روابط عمومی سازمان سینمایی حوزه هنری، این برنامه با محوریت «بررسی گفتمان سینمایی ایران و افغانستان» با سخنرانی مدیر کمپانی افغان فیلم درجمع مستندسازان و اهالی رسانه پیش بینی شده است.

افغان‌فیلم، قدیمی‌ترین شرکت دولتی فیلم‌سازی در افغانستان است. صحرا کریمی فیلم‌ساز شناخته شده نویسنده است. او تحصیلات ابتدایی خود را در ایران و دانشگاهی را در اسلواکی گذرانده‌است. این هنرمند افغانستانی به عنوان بازیگر نقش اول، در چند فیلم ایرانی نیز ایفای نقش کرده‌است. او از دانشگاه هنر و فیلم جمهوری اسلواکی دکترای کارگردانی فلم داستانی دارد. رساله دکترای او درباره موج نو سینمای ایران بود.فیلم‌های «زنان پشت‌فرمان رانندگی»، «نسیمه، خاطرات روزانه دختری مهاجر» و «در جستجوی خیال» به کارگردانی او جوایز بین‌المللی به دست آورده‌اند.

برنامه «سینما؛ گفتمان فرهنگی» از جمله برنامه‌های سازمان سینمایی حوزه هنری است که به مباحث و مفاهیم مهم سینمای ایران و جهان می‌پردازد و تاکنون، به موضوعاتی چون: «جوان گرایی در سینما»، «درجه بندی سنی و ریتینگ»، «سینما و دیپلماسی فرهنگی»، «چالش‌های سینمای دفاع مقدس»، «بررسی آئین‌ها در سینما و سیما»، «چالش‌های نظارت در سینمای ایران» و ... با حضور کارشناسان و سینماگران نام آشنا پرداخته است.

شایان ذکر است استفاده از این برنامه برای اهالی رسانه، منتقدان و دانشجویان آزاد است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار