راه اندازی سیستم تصفیه ازن مجموعه آبی آینه توسط دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه کاشان

اصفهان (پانا) - دستگاه ازن ساز مجموعه آبی دانشگاه که به منظور تصفیه آب از آن استفاده می شود بعد از یک و نیم سال خرابی به دست دانشجویان دانشگاه کاشان اصلاح و مجدداً به چرخه کار وارد شد.

کد مطلب: ۹۸۶۷۱۵
لینک کوتاه کپی شد
راه اندازی سیستم تصفیه ازن مجموعه آبی آینه توسط دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه کاشان

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه کاشان گفت: این مجموعه شامل دو دستگاه اکسیژن‌ساز و ازن‌ساز ساخت کشور آمریکاست که به دلیل خرابی حدود هجده ماه به دلیل تحریم‌های ناعادلانه و قیمت بسیار بالا برای خرید و یا تعویض این قطعه دچار مشکل و بلااستفاده بود.
دکتر مجید منعم زاده اظهار داشت: با پیشنهاد سعید حلاج‌باشی مدیر تربیت بدنی و پیگیری دکتر مرادی عضو هیات علمی دانشگاه کاشان و با همت سه نفر از دانشجویان و فارغ‌التحصیلان پژوهشکده علوم و فناوری نانو آقایان حامد بنایی فرد، رضا محصل و اکبر تکری و با صرف هزینه بسیار ناچیز این دستگاه احیا و به بازدهی مطلوب رسیده و در حال استفاده می‎باشد.
وی با بیان اینکه در زمان خرابی این دستگاه، تصفیه آب با کلر انجام می شد، خاطر نشان کرد: با توجه به گرانی این ماده از یک طرف و عوارض جانبی برای استفاده کنندگان از استخر، راه‌اندازی مجدد این سیستم توسط این محققان علاوه بر صرفه جوئی مالی قابل ملاحظه، عوارض ناشی از استفاده از کلر به تنهایی را، تا حد بسیار بالائی کاهش داد.
منعم زاده در پایان با قدردانی از دکتر مهرداد مرادی رئیس آزمایشگاه مرکزی دانشگاه و دانشجویان مجری طرح افزود: جای بسی خوشحالی است که جوانان در کنار آموزش، کارهای پژوهشی و علمی را نیز انجام می دهند.
لازم به ذکر است این دانشجویان هم اکنون تحت عنوان گروه Panta در پارک علمی و فناوری دانشگاه مستقر هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار