مسیب زاده: هرچه در تقابل با نماز قرار بگیرد باید کنار برود

تهران (پانا) - جلسه معاونان پرورشی مناطق نوزده گانه شهر تهران با حضور محمدرضامسیب زاده، مدیرکل قرآن و عترت وزارت آموزش و پرور ش، عبدالرسول کریمی، معاون فرهنگی و پرورشی شهر تهران،غلامعلی اصغریان به عنوان معاون فرهنگی و تبلیغات حرم مطهر ، نعیمی، مدیر اداره قران و عترت و نماز شهر تهران، هادی حنیف نیا، رییس منطقه 19شهر تهران برگزار شد.

کد مطلب: ۹۸۶۶۸۶
لینک کوتاه کپی شد
مسیب زاده: هرچه در تقابل با نماز قرار بگیرد باید کنار برود

محمدرضا مسیب زاده، مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش ضمن تبریک هفته قرآن و عترت و نماز گفت: کسب رتبه برتر آموزش و پرورش در ستاد اقامه مرکزی نماز که در استان گلستان برگزار شد، مهم بود. حوزه آموزش و پرورش حوزه مظلومی است اما حوزه پرورشی از همه مظلوم تر است.

وی افزود: براساس سند تحول بنیادین که برگرفته از قرآن کریم است و همچنین مقام معظم رهبری هم تاکید داشتند که بعد از انقلاب فلسفه آموزش و پرورش ما اسلامی نبود و از اینرو سند تحول بنیادین برگرفته از مبانی اسلامی نوشته شد. ساحت های ششگانه سندتحول بنیادین هم ارز هم نیستند و ساحت اخلاقی و عبادی مشرف بر ساحت های دیگر است و اگر غیر این بود سند مشکل داشت.

وی افزود: ما در حوزه قرآن و عترت و نماز چهار اصل را در راس کار خود قرار داده ایم. اصل اول محور مدرسه است، این را نه فقط چندسال اخیر که وزرا گفتند بلکه ما واقعا باور داریم. اصل دوم، اصل فراگیری در جهت اثربخشی است. ما بیش از 15میلیون دانش آموز داریم اما ما مسئول تربیت و تعلیم همه فرزندان سرزمین هستیم و از این جهت طرح های اثر بخش مهم است. اصل سوم، مشارکت و مشارکت پذیری است. این جزو برنامه های وزیر محترم هم هست. ما در اموزش و پرورش به تنهایی نمی توانیم مسئولیت تربیت فرزندان این سرزمین را داشته باشیم پس باید به توسعهمشارکت توجه کنیم. اصل چهارم، توجه به کار گروهی است. ما هرجا سراغ شخص برویم، در پرورش اسیب میبینیم. پس باید به سمت فعالیت های گروهی برویم.

مسیب زاده با اشاره به اینکه اداره کل قران، عترت و نماز یک کارشناسی بود که تبدیل به اداره کل شد گفت: باور ما این است که کارهای بزرگی توسط شما عزیزان انجام شده و بعد از این کارهای بزرگی انجام می شود. مساله این است که فعالیت های پرورشی دیده نمی شود. اما عزیزان دلسرد نشوند. حضرت اقا در دیدار معلمین گفتند، اجحاف است بگوییم اموزش و پرورش بعد از انقلاب کار نکرده است. ما ریزش داشتیم اما رویش های خوبی داشتیم.

وی افزود: برگردیم به سند اصل مبانی سند برگرفته از مبانی تربیتی است و قرار است چرخشی تحول افرین مبتنی بر سند داشته باشیم. متاسفانه همچنان مسایل آموزشی دغدغه است.

مسیب زاده گفت: ما سند جامع نماز مصوب اموزش و پرورش را داریم و پیشبینی زنگ نماز در افق شرعی را داریم و این قانون است. هرچه در تقابل نماز قرار بگیرد، باید کنار رود و قانونگذار شرایط را برای ما فراهم کرده و خودمان هم باید تاکید کنیم و پیگیر این مهم باشیم.

مسیب زاده گفت: ما در حوزه قران و عترت و نماز با تشکیل اتاق های فکر چند خط را پیگیر شدیم یکی بخش اموزش و توانمندسازی همکاران مان بود و تنها گردهمایی هزار نفره کارشناسان قرانی مناطق هرسال دورهم جمع می شوند و باورمان این بود که توانمندسازی نیروی انسانی اثرگذار است.

مسیب زاده با اشاره به اقدامات مهم انجام شده در حوزه قران و عترت و نماز گفت: در حوزه مسابقات ورود جدی داشتیم و بعد از بیست سال مسابقات ملی را برگزار کردیم. همچنین موضوع مشارکت که به آن پایبند هستیم

وی افزود: به عنوان کمترین خادم شما عزیزان می خواهم که دلسرد نشوید. همه امده اند به تعلیم و تربیت کنند اما برخی از ریشه زدند و برخی شعار دادند و اما برخی کارهای مهم و اثرگذار انجام داده اند. بین تربیت و امور تربیتی تفاوت است و ما مسئول اجرای فعالیت های تربیتی هستیم چون تربیت بچه های مردم کار ما به تنهایی نیست. این مهم یک عزم ملی می طلبد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار